Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisäinen viestintä Slush 2019 -tapahtumassa

Launonen, Moona (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Launonen Moona.pdf (691.3Kt)
Lataukset: 


Launonen, Moona
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216272
Tiivistelmä
Sisäinen viestintä tapahtumatuotannon organisaatioissa on asia, josta puhutaan, mutta johon ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota. Liian usein päädytään siihen oletukseen, että jokainen huolehtii omasta tiedonsaannistaan ja tiedonvälityksestä omatoimisesti. Tämä oletus saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa tapahtuman epäonnistumiseen.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaista on tehokas ja toimiva tapahtumaprosessin aikainen sisäinen viestintä, kenen vastuulla se on ja millaisia ongelmia siihen voi liittyä. Tutkimuskohteena toimi Slush 2019 -tapahtuma ja sen tuotantoyhtiö Sun Effects Oy:n tapa viestiä sisäisesti. Tavoitteena oli tutkia ja analysoida heidän tapaansa toimia sekä esitellä siihen kehitysehdotuksia. Tutkimus toteutettiin kokonaisuudessaan keväällä 2020 ja se valmistui toukokuussa 2020.

Kyseessä on laadullinen tutkimus, joka koostuu tapahtumatuotannon ja sisäisen viestinnän perusteita käsittelevästä tietoperustasta, itse tutkimuksesta, jonka menetelmänä toimi puolistrukturoitu teemahaastattelu sekä tulosten analysoinnista, jossa esitellään johtopäätökset ja kehitysehdotukset.

Tutkimuksesta selvisi, että useimpien sisäisen viestinnän ongelmien taustalla on viestinnän suunnittelemattomuus, jota ilmenee monissa tapahtumatuotannoissa. Viestintävastuun todettiin olevan monella tasolla aina työryhmän jäsenistä projektin johtoon asti. Lisäksi havaittiin, että tehokas tapahtumaprosessin aikainen sisäinen viestintä on ennakkoon suunniteltua ja avointa. Se tukee yrityksen liiketoimintaa ja on lisäksi keino motivoida työntekijöitä ja parantaa yrityskulttuuria.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste