Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysasiakkaille viestiminen rahoituksessa tarvittavien aineistojen saamiseksi sujuvasti

Sirén, Tiina (2020)

 
Avaa tiedosto
siren_tiina.pdf (2.000Mt)
Lataukset: 


Sirén, Tiina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052112751
Tiivistelmä
Kehittämistyön tavoitteena oli kehittää tiedottamista yrityksille pankin tarvitsemista asiakirjoista rahoituksen yhteydessä. Kehittämistyön organisaatio oli Satapirkan Osuuspankki ja erityisesti sen yritysasiakkaat.

Kehittämistyössä tutkittiin ensin, miten pankin toimihenkilöt kokivat asiakirjojen saamisen ja millaista palautetta saivat niihin liittyen asiakkailta. Toisena osana tutkittiin yrittäjien kokemuksia viestinnän riittävyydestä vaadittaviin asiakirjoihin.

Kehittämistyön tarkoituksena oli saada uusi toimintamalli, jonka osana yrittäjät saavat tarkemmin määritellysti tiedon pankin vaatimista aineistoista. Tämän avulla rahoitusprosessi sujuisi aikaisempaa nopeammin ja joka voisi osaltaan parantaa asiakkaan kokemusta rahoituksen hakijana.

Teoreettinen viitekehys perustui ulkoiseen viestintään ja muutosjohtamiseen. Lisäksi kirjanpitoa ja yrityksen taloustuntemusta käsiteltiin siinä määrin, kun sen ymmärrystä tarvittiin työssä käsiteltävien asiakirjojen tärkeyden osalta. Rahoitusprosessia pohdittiin ulkoisen viestinnän näkökulmasta ja erityisesti haettiin niitä ajankohtia, joissa viestintää olisi tarpeellista jatkossa parantaa.

Tulosten perusteella voitiin todeta, että viestinnän yhteneväisyydessä on kehittämisen varaa, joten työni pohjalta otetaan käyttöön yhtenäinen lisäohjeistus rahoitettaville yritysasiakkaille. Yhteisen toimintatavan kautta rahoituksen prosessi saadaan tasalaatuisemmaksi.
 
The aim of the development work was to improve the provision of information to companies on the bank's documents in connection with financing. The development work organization was Satapirkan Osuuspankki and especially its corporate customers.

The development work first examined how the bank's employees perceived receiving the documents and what kind of feedback they had received from customers in connection with them. The second part examined the experiences of entrepreneurs on the adequacy of communication to the required documents.

The purpose of the development work was to obtain a new operating model, in which entrepreneurs receive more detailed information on the materials required by the bank, so that the financing process runs faster than before, which could contribute to improving the customer's experience as an applicant for financing.

The theoretical framework was based on external communication and change management. In addition, accounting and financial knowledge of the company were addressed to the extent that an understanding of the importance of the documents handled at work was needed. The funding process was considered from the perspective of communication, and in particular those points were identified where further improvements were needed.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste