Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Henkilökohtaisen blogin käyttö vaikuttajamarkkinoinnin alustana

Salmela, Markus (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Markus Salmela_TRLTM16A3.pdf (1.651Mt)
Lataukset: 


Salmela, Markus
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060417057
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella sosiaalisen median kautta tapahtuvaa liiketoiminnan harjoittamista yksityishenkilönä, eli niin sanottua vaikuttajamarkkinointia. Sosiaalisen median alustojen osalta tarkastelun alla ovat erityisesti blogit. Työn teoriaosuus rakentuu vaikuttajamarkkinoinnin tutkimisesta ilmiönä sekä blogin käytön tarkastelusta julkaisualustana. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus kattaa henkilökohtaisen blogin luomisen työn toimeksiantajalle sekä blogin teknisen ylläpitämisen.

Työn yhteydessä syntyvän blogin taustalla on toimeksiantajan halu laajentaa omaa sosiaalisen median julkaisualustaansa enemmän kohti persoonallisempaa ja henkilökohtaisempaa sisältöä. Blogi koettiin työvälineenä tähän tarkoitukseen sopivaksi, sillä sen ytimessä on kirjoittajan oman henkilökuvan esiintuominen. Ennen blogiin siirtymistä työ kuvaa aiheen ympärillä vaikuttavaa teoriaa niin vaikuttajamarkkinoinnin kuin blogienkin näkökulmasta. Lisäksi työ esittelee esimerkin avulla sosiaalisessa mediassa tavattavan kaupallisen yhteistyön, jota yhä useammat yritykset käyttävät tänä päivänä markkinointikeinonaan.

Työn tuloksena syntynyt blogi julkaistiin huhtikuussa 2020. Julkaisuja alettiin tekemään viikoittain, ja ne tavoittivat seurantajakson aikana noin 50-250 kävijää viikossa. Blogin alkutaipaleella sisältö oli pelkästään ei-kaupallista, mutta pidemmän aikavälin suunnitelmat sisältävät blogin hyödyntämisen myös kaupallisessa tarkoituksessa. Toimeksiantajan omaksi tavoitteeksi jatkoa ajatellen jäi mahdollisimman korkean laadun ylläpitäminen sisällöntuotannossa, jotta blogi voisi vähitellen tavoittaa yhä useampia lukijoita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste