Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

The Brand Awareness of Pelican Rouge Among Kesko retail

Brander, Tessa (2020)

Avaa tiedosto
Brander_Tessa.pdf (408.9Kt)
Lataukset: 


Brander, Tessa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060417132
Tiivistelmä
Brändit ovat jatkuvasti kasvava kategoria vallitsevassa liike-elämässä. Niille
tarpeellinen näkyvyys, kuuluvuus ja tunnettuus luo kilpailua kyseisen tuotteen tai palvelun kategoriassa. Tunnettuus on tärkeä osa brändin kehittämistä ja rakentamista, sillä sen avulla yritys luo suhdetta asiakkaaseen. Tunnettuus ja mielikuvat ovat lopulta tärkeitä tekijöitä brändiuskollisuuden saavuttamisessa. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia kuinka bränditietoisia Keskon kauppiaat ja heidän henkilökuntansa asiakasyrityksestä ovat. Lisäksi tarkoituksena oli selvittää minkälaisen mielikuvan vastaajat ovat brändistä muodostaneet ja onko sillä ollut vaikutusta hankintapäätöksiin. Tutkimuskysymyksenä oli: Minkälaisena kauppiaat tunnistavat brändin? Tämän ohella tutkimuksella pyrittiin ymmärtämään minkälainen vaikutus bränditietoisuudella on hankintapäätöksiin. Asiakasyrityksenä tutkimuksessa on Pelican Rouge Coffee Solutions Oy ja heidän kahvibrändinsä Pelican Rouge. Pelican Rouge on kansainvälinen kahvibrändi, joka myy kahvilaitteita ja kahvituotteita yrityksille ja kuluttajille. Yrityksen kahvituotteita on saatavilla myös vähittäiskaupoissa. Tutkimuksen teoria esittelee brändin ja brändäyksen eri käsitteitä ja tärkeimpiä osa-alueita. Teorian lähteenä on käytetty aihetta käsittelevää kirjallisuutta. Tutkimusmenetelmänä on käytetty määrällistä sekä laadullista menetelmää. Tutkimus suoritettiin verkkokyselyllä, joka lähetettiin sähköpostilinkkinä kauppiaille. Tutkimuksen tulosten perusteella vastaajat ovat tietoisia Pelican Rouge brändistä. Tutkimuksen perusteella voidaan myös päätellä, että vastaajien mielikuvat brändistä ovat varsin positiivisia.
 
Brands are a continuously growing category in today’s business world. For a brand to succeed a customer needs to be aware of it. The necessity of being seen, heard and known is what creates competition between brands. Through awareness a brand can build a relationship to the customer and with positive associations achieve brand loyalty. The aim of this research was to study the brand awareness of the case company among the known Finnish retail chain, Kesko, retailers. Secondly the aim was to examine the opinion that the respondents had of the brand and whether it effected their purchase decisions or not. The research question was; How do retailers identify Pelican Rouge as a brand? In addition, the case company’s interest was in how these factors affect the buying power. The case company was the international coffee brand, Pelican Rouge. Pelican Rouge offers business-to-business coffee solutions but also operates in retail. The theory covers the main elements around the theme of brands and branding. A broad selection of literature was used as the source for the theory. Quantitative and qualitative research method were both used to gather data. Data collection was conducted with an online survey to the store managers of the retail chain. The results of the survey indicated that the respondents were familiar with the brand. Moreover, their opinions of the brand were fairly positive.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste