Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mainoskampanjasuunnitelma matkailuyritykselle

Pätsi, Anni (2020)

Avaa tiedosto
Mainoskampanjasuunnitelma matkailuyritykselle.pdf (756.9Kt)
Lataukset: 


Pätsi, Anni
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517228
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö kuvaa mainoskampanjan suunnittelu- ja toteutusprosessia. Opinnäytetyö oli toteutukseltaan toiminnallinen ja sen toimeksiantajana suomalaisomisteinen pienyritys, joka vuokraa loma-asuntoja Espanjan Malagan alueella. Yrityksen yhteen kiinteistöön valmistui keväällä 2020 moottoripyörätalli, jonka markkinointia varten mainoskampanja suunniteltiin.

Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toteuttamiskelpoinen mainoskampanja toimeksiantajan uudesta palvelutuotteesta ja seurata kampanjan vaikutuksia uuden tuotteen menestymisessä. Toimeksiantajan toiveena oli, että mainoskampanja toteutettaisiin Facebookissa ja sähköpostimainoksena. Mainoskampanjan tavoitteena oli saada 80 prosenttia uuden moottoripyörätallin paikoista varattua kesä-syyskuulle.

Opinnäytetyön tekeminen aloitettiin tammikuussa 2020. Tietoperustassa käsitellään palvelupakettimallia ja esitellään Grönroosin laajennettu palvelutarjooma. Tämän jälkeen esitellään toimeksiantajayritys ja mainostettava tuote. Palvelutuotteen jälkeen teoriaosuudessa käsitellään markkinointia ja avataan siihen liittyviä keskeisiä käsitteitä, kuten markkinointimix ja tilanneanalyysin työkalu SWOT-analyysi. Lisäksi käsitellään mainontaa osana markkinointia ja esitellään Bergströmin ja Leppäsen kampanjasuunnittelun vaiheet -kaavio, jonka pohjalta toteutusosan mainoskampanja suunniteltiin. Digitaalinen markkinointi ja sen eri kanavat määriteltiin teoriaosuudessa ja toteutettava mainoskampanja on suunniteltu julkaistavaksi digitaalisissa mainoskanavissa.

Mainoskampanjan suunnittelu eteni keväällä 2020 siihen pisteeseen, että kampanja oli julkaisua vaille valmis. Keväällä maailmaa ravistellut koronavirus johti kuitenkin kampanjan siirtämiseen. Julkaistun kampanjan sijaan opinnäytetyön tuloksena oli kampanjansuunnittelun vaiheet sisältävä opas. Opas sisältää viikkotason aikataulun mainoskampanjan suunnitellulle, sekä seurantataulukon Facebook-mainoksen seurantaan ja budjetin säätelyyn. Tämän aikataulun ja seurannan avulla toimeksiantaja voi toteuttaa mainoskampanjan matkailutilanteen helpottuessa.

Toimeksiantaja oli tilanteesta huolimatta tyytyväinen tulokseen ja suunnitteluprosessiin. Yritys kokee mahdolliseksi toteuttaa suunnitellut mainoskampanjat kun matkailu ulkomaille tulee jälleen ajankohtaiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste