Data-analytiikkaa hyödyntävä verkkomarkkinointistrategia: Case TekojenTiistai
Hartikainen, Mari (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Hartikainen, Mari
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060817631
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060817631
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä data-analytiikkaa hyödyntävä verkkomarkkinointistrategia TekojenTiistai- nimiselle kampanjalle. Tietoja sen luomiseen etsittiin myös internetistä. Verkkomarkkinointistrategia haluttiin tehdä, koska sellaista ei ole, ja kampanja on Suomessa vielä melko tuntematon. Sen haluttiin myös olevan apuna joka vuosi vaihtuvalle markkinointiharjoittelijalle. Opinnäytetyö sisältää myös kyselytutkimuksen, joka lähetetään vuosittain kampanjaan osallistuneille tahoille.
Opinnäytetyön tuloksena haluttiin saada vastaus siihen, millaisia markkinoinnin keinoja kannattaa käyttää ja missä eri kanavissa. Tavoitteena oli myös löytää asiat, joita kannattaisi muuttaa markkinoinnissa.
Kyselytutkimus lähetettiin vuonna 2019, kun kampanja oli ohi. Sen avulla oli tarkoitus tutkia muun muassa, kuinka moni sai tuloksia aikaan omissa sosiaalisen median kanavissaan, kuinka paljon rahaa kerättiin ja osallistuvatko he myös seuraavalla kerralla. Kysely lähetettiin tiedossa oleville tahoille ja sosiaalisesta mediasta hashtagien avulla löytyneille henkilöille, yrityksille ja järjestöille.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi data-analytiikkaa hyödyntävä verkkomarkkinointistrategia, jota voidaan helposti muokata ja kehittää, kun nähdään miten TekojenTiistai Suomessa kehittyy.
Opinnäytetyön tuloksena haluttiin saada vastaus siihen, millaisia markkinoinnin keinoja kannattaa käyttää ja missä eri kanavissa. Tavoitteena oli myös löytää asiat, joita kannattaisi muuttaa markkinoinnissa.
Kyselytutkimus lähetettiin vuonna 2019, kun kampanja oli ohi. Sen avulla oli tarkoitus tutkia muun muassa, kuinka moni sai tuloksia aikaan omissa sosiaalisen median kanavissaan, kuinka paljon rahaa kerättiin ja osallistuvatko he myös seuraavalla kerralla. Kysely lähetettiin tiedossa oleville tahoille ja sosiaalisesta mediasta hashtagien avulla löytyneille henkilöille, yrityksille ja järjestöille.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi data-analytiikkaa hyödyntävä verkkomarkkinointistrategia, jota voidaan helposti muokata ja kehittää, kun nähdään miten TekojenTiistai Suomessa kehittyy.