Nestårit brändi-ilme verkkosivuilla : tunnistettavan brändi-ilmeen luominen
Kankaanpää, Samuel (2020)
Kankaanpää, Samuel
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060918106
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060918106
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia brändäysmahdollisuuksia ja hahmotella brändi-ilme Nestårit osuuskunnan verkkosivustolle. Nestårit osuuskunnan tarkoituksena on saada tunnettuutta brändillensä, jotta se pystyy vastaamaan kysyntään puusepän- ja muotoiluteollisuuden kilpailuilla markkinoilla. Osuuskunta on toimintansa alkutaipaleella niin liiketoiminnan kuin tunnettuuden kasvattamisessa.
Haluttujen tulosten saavuttamiseksi tunnistettavan tuotemerkin elementtejä tutkittiin dokumenttianalyysillä, vertailuanalyysillä ja tunnelmataulumenetelmällä. Tutkimuksen ensimmäisessä osassa analysoitiin tunnettuja suunnittelu- ja puusepänteollisuuden yrityksiä. Ja tutkimuksen toisessa analyysivaiheessa selvitettiin puolestaan osuuskunnan jäsenten näkemyksiä brändi imagostaan ja arvoistaan.
Lopullisena opinnäytetyön tavoitteena oli luoda tunnistettava brändi-ilme Nestårit osuuskunnan verkkosivustolle ja käyntikorteille. Brändi-ilmeessä hyödynnettiin tutkimuksessa esiin nousseita brändin rakentumisen elementtejä, joita olivat luonnonläheisyys, materiaalitietoisuus, käytännöllisyys, minimalistinen tyyli ja harmonisoidut värit. The aim of the thesis was to study the possibilities of branding and to outline the brand image on the Nestårit cooperative website. Nestårit Cooperative aims to make its brand known so that it can meet the demand in the competitive market of the carpentry and design industry. The cooperative is in the early stages of its operations in growing both business and awareness.
To achieve the desired results, the elements of the identifiable brand were examined using document analysis, comparative analysis, and the mood table method. The first part of the study analyzed well-known design and carpentry companies. And in the second analysis phase of the study, the views of the members of the cooperative on their brand image and values were clarified.
The final goal of the thesis was to create a recognizable brand image for Nestårit Cooperative’s website and business cards. The brand look utilized the elements of brand building that emerged in the study, which were closeness to nature, material awareness, practicality, minimalist style, and harmonized colors.
Haluttujen tulosten saavuttamiseksi tunnistettavan tuotemerkin elementtejä tutkittiin dokumenttianalyysillä, vertailuanalyysillä ja tunnelmataulumenetelmällä. Tutkimuksen ensimmäisessä osassa analysoitiin tunnettuja suunnittelu- ja puusepänteollisuuden yrityksiä. Ja tutkimuksen toisessa analyysivaiheessa selvitettiin puolestaan osuuskunnan jäsenten näkemyksiä brändi imagostaan ja arvoistaan.
Lopullisena opinnäytetyön tavoitteena oli luoda tunnistettava brändi-ilme Nestårit osuuskunnan verkkosivustolle ja käyntikorteille. Brändi-ilmeessä hyödynnettiin tutkimuksessa esiin nousseita brändin rakentumisen elementtejä, joita olivat luonnonläheisyys, materiaalitietoisuus, käytännöllisyys, minimalistinen tyyli ja harmonisoidut värit.
To achieve the desired results, the elements of the identifiable brand were examined using document analysis, comparative analysis, and the mood table method. The first part of the study analyzed well-known design and carpentry companies. And in the second analysis phase of the study, the views of the members of the cooperative on their brand image and values were clarified.
The final goal of the thesis was to create a recognizable brand image for Nestårit Cooperative’s website and business cards. The brand look utilized the elements of brand building that emerged in the study, which were closeness to nature, material awareness, practicality, minimalist style, and harmonized colors.