Asiakkuudenhallinta urheiluliiketoiminnassa
Haikka, Ville-Markus (2020)
Haikka, Ville-Markus
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020053015527
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020053015527
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella ja analysoida asiakkuudenhallintaa urheiluliiketoiminnallisesta näkökulmasta ja tutustua suomalaisen jääkiekkosarjan Liigan asiakkuudenhallinnan tasoon jo olemassa olevan tutkimustiedon avulla.
Työssä pyrittiin tuomaan esille erilaisia asiakkuudenhallintaan liittyviä lainalaisuuksia, jotka olisi hyvä ottaa huomioon liiketoiminnassa. Työssä perehdyttiin myös asiakasdatan hankintaan ja sen tehokkaaseen hyödyntämiseen.
Opinnäytetyön laatimisprosessi lähti käyntiin laajalla tutustumisella erilaiseen asiakkuudenhallintaan ja urheiluliiketoimintaan liittyvään materiaaliin, josta pyrittiin seulomaan opinnäytetyön aiheen kannalta oleellisin informaatio. Työ päätettiin toteuttaa puhtaasti teoreettisesti, joten sen sisältö nojaa vahvasti teoreettiseen osuuteen. Tästä syystä työssä on pyritty ottamaan esille mahdollisimman suuri määrä mielenkiintoisia lähteitä sekä tutkimustuloksia.
Tässä opinnäytetyössä esiintyneiden osa-alueiden perusteella voidaan todeta, että asiakkuudenhallinta on yksi keskeisimmistä menestyvän urheiluliiketoiminnan kulmakivistä.
Työssä pyrittiin tuomaan esille erilaisia asiakkuudenhallintaan liittyviä lainalaisuuksia, jotka olisi hyvä ottaa huomioon liiketoiminnassa. Työssä perehdyttiin myös asiakasdatan hankintaan ja sen tehokkaaseen hyödyntämiseen.
Opinnäytetyön laatimisprosessi lähti käyntiin laajalla tutustumisella erilaiseen asiakkuudenhallintaan ja urheiluliiketoimintaan liittyvään materiaaliin, josta pyrittiin seulomaan opinnäytetyön aiheen kannalta oleellisin informaatio. Työ päätettiin toteuttaa puhtaasti teoreettisesti, joten sen sisältö nojaa vahvasti teoreettiseen osuuteen. Tästä syystä työssä on pyritty ottamaan esille mahdollisimman suuri määrä mielenkiintoisia lähteitä sekä tutkimustuloksia.
Tässä opinnäytetyössä esiintyneiden osa-alueiden perusteella voidaan todeta, että asiakkuudenhallinta on yksi keskeisimmistä menestyvän urheiluliiketoiminnan kulmakivistä.