Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kotisairaalatoiminta Lesti- ja Perhonjokilaaksossa : Tunnettavuuden lisääminen Soitessa sisäisen viestinnän avulla

Ahonen, Mari (2020)

Avaa tiedosto
Ahonen_Mari.pdf (553.2Kt)
Lataukset: 


Ahonen, Mari
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061018265
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten kotisairaalan asiakkaiden kokemuksia saamastaan hoidosta Lesti- ja Perhonjokilaakson kotisairaaloissa. Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Soiten kanssa. Tulosten pohjalta kehitettiin kotisairaaloista tiedottamista Soitessa sisäisen viestinnän avulla. Tavoitteena oli, että Lesti- ja Perhonjokilaakson kotisairaaloiden toiminta tulisi tunnetummaksi Soiten henkilökunnan keskuudessa. Potilaat ohjautuisivat näin paremmin kotisairaalaan hoidon piiriin.

Opinnäytetyö toteutettiin toimintatutkimuksena ja siinä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista lähestymistapaa. Aineiston keruu toteutettiin teemahaastattelulla. Haastatteluun osallistui viisi kotisairaalan asiakasta Lesti- ja Perhonjokilaakson alueelta. Aineiston analyysimenetelmänä käytettiin sisällönanalyysia.

Tulosten mukaan kotisairaalan asiakkaat olivat tyytyväisiä saamaansa hoitoon. Kotisairaalan toiminnasta tiedottamisen sen sijaan koettiin jääneen vähäiseksi. Ohjausryhmä valitsi tulosten pohjalta kehittämistehtävän aiheeksi Lesti- ja Perhonjokilaakson kotisairaalan toiminnasta tiedottamisen Soiten henkilökunnalle sisäisen viestinnän avulla. Kehittämistyönä tehtiin ohje Soiten henkilökunnalle potilaan lähettämiseksi kotisairaalaan. Opinnäytetyössä tehtiin myös viestintäsuunnitelma kotisairaalalle vuosikelloa hyödyntäen.

Johtopäätöksenä voidaan todeta, että kotisairaalahoito on asiakaslähtöistä hoitoa. Kotisairaala palvelun hyvä saatavuus on myös oleellinen asia. Sisäisen viestinnän avulla saadaan lisättyä toiminnan tunnettavuutta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste