Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram as a marketing tool : case study: Musti & Mirri Kaarina

Larte, Sofia (2020)

 
Avaa tiedosto
Larte_Sofia.pdf (2.767Mt)
Lataukset: 


Larte, Sofia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061218527
Tiivistelmä
As social media and different channels have reached a vital role in business marketing it is crucial to know how to utilize these channels correctly and in an efficient way. Instagram is among the leading channels in social media, and the focus in this Thesis. The study presents a co-operation with the company Musti & Mirri Kaarina’s Instagram account managed by the author. The primary objective for this research was to gain deeper understanding of Instagram marketing and learn how to utilize it best as a marketing tool. The secondary objective was to create a successful Instagram marketing plan for the case company and perceive Instagram’s efficiency by testing the suggested marketing tool for a time-period of one month. The research also implements interviews from Instagram influencers.

The information about Instagram marketing and the primary data were gathered from literature, Instagram Insights, the Internet, articles and relevant books. The information familiarizes the reader with the details of Instagram marketing. The theory also explains basic marketing plans which are implemented into the case company’s Instagram account. The secondary data was collected via interviews conducted with two Finnish Instagram influencers, selected for the interview based on their account theme and follower amount.

The research was completed by mixed and qualitative methods. The marketing strategy for the case company’s account was completed successfully with the assistance of the primary literature sources. The main findings discovered when the marketing strategy was created were insights on how to create a professional business profile, how to conduct a content calendar and how to manage every aspect of it. The results of the marketing strategy testing period indicate that an Instagram marketing strategy is beneficial for the company account and easier to manage with the help of a content calendar. Interview responses from Instagram influencers validated the usefulness of sources utilized in the making of the marketing plan. Despite neither of the interviewees had previously had a marketing strategy on their account, they would classify it as beneficial for managing the account. Recommendations for future research are suggested since Instagram evolves continually, and new features could arise. Based on the efficient results of the Instagram marketing strategy created for Kaarina’s account, it would be recommended for other Turku region Musti & Mirri stores to adapt the marketing strategy into their Instagram accounts.
 
Sosiaalinen media ja sen eri kanavat ovat saavuttaneet merkittävän roolin yritysmarkkinoinnissa, ja siksi on erittäin tärkeää osata hyödyntää näitä kanavia oikealla ja tehokkaalla tavalla. Sosiaalisen median yksi suurimmista kanavista on Instagram, johon tämä opinnäytetyö keskittyy. Tutkimus esittelee yhteistyötä Musti ja Mirri Kaarinan toimipisteen Instagram-tilin kanssa, jota opinnäytetyön tekijä hallinnoi. Tärkein tavoite tutkimuksessa oli syventyä Instagrammarkkinointiin ja oppia käyttämään Instagramia oikeaoppisesti markkinointivälineenä. Toinen tavoite oli luoda menestyvä Instagram-markkinointisuunnitelma Musti ja Mirri Kaarinan Instagramtilille ja toteuttaa suunnitelma yhden kuukauden ajaksi.

Aineisto tutkimukseen kerättiin eri kirjallisista lähteistä, Instagram-sisällöstä ja Internetistä, Teoria kuvaa myös ne perus markkinointisuunnitelmat, jotka sovellettiin Musti ja Mirri Kaarinan Instagram-tilin markkinointisuunnitelmaan. Empiirinen aineisto kerättiin haastatteluilla, jotka suoritettiin kahden suomalaisen Instagram-vaikuttajan kanssa.

Opinnäytetyön menetelmä oli monimenetelmätutkimus. Markkinointisuunnitelma Musti ja Mirri Kaarinan Instagram-tilille onnistui menestyksekkäästi ensisijaisen aineiston tukemana. Päälöydökset, jotka havaittiin markkinointisuunnitelmaa laadittaessa olivat: miten saavuttaa ammattimainen yritysprofiili, miten suunnitella sisältösuunnitelma kalenteri ja miten hallinnoida sen jokaista osaa. Markkinointisuunnitelman toimeksiannon jälkeiset tulokset osoittavat, että Instagram-markkinointisuunnitelma on hyödyllinen Musti ja Mirri Kaarinan Instagram-tilillä ja sen hallinnointi on helpompaa sisältösuunnitelma kalenterin avulla. Instagram-vaikuttajien haastatteluiden vastaukset vakuuttivat, että markkinointisuunnitelmaa tehtäessä käytettyjen aineistojen lähteet olivat hyödyllisiä. Kumpikaan haastatteluiden Instagram-vaikuttajista ei ollut aikaisemmin käsitellyt markkinointisuunnitelmaa Instagram-tilillään, mutta luokittelisi sen hyödylliseksi tilin hallintaa varten. Opinnäytetyön tuloksena annettiin suositus jatkotutkimukselle, sillä Instagram kehittyy koko ajan sekä uusia toimintoja voi ilmestyä. Kaarinan Instagram-tilille luodun markkinointisuunnitelman tehokkaiden tulosten ansiosta suositellaan myös muille Turunalueen Musti ja Mirri-liikkeille laatia markkinointisuunnitelma omille Instagram-tileilleen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste