Case yritys x:n uusasiakashankinta
Systä, Jenna (2020)
Systä, Jenna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060817686
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060817686
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintäkampanja nimettömänä pysyttelevälle graafisen alan pienyritykselle toimeksiannon pohjalta. Tavoitteena oli saada yritys X:lle ja sen uudelle toimipisteelle lisää näkyvyyttä, uusia asiakassuhteita ja yhteistyökumppaneita.
Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää, sen tarkoitusta ja tavoitteita, suunnittelua, eri muotoja sekä digitaalista markkinointiviestintää. Tämän jälkeen siirryttiin integroidun markkinointiviestinnän määritelmään, sen nousun syihin sekä etuihin ja esteisiin.
Opinnäytetyön empiirisessä osuudessa keskityttiin uusasiakashankintaa tehostavan markkinointiviestintäkampanjan suunnitteluun, toteutukseen ja tuloksiin. Lopuksi esiteltiin vielä johtopäätökset ja pohdintaa markkinointiviestintäkampanjan ja opinnäytetyön onnistumisesta sekä jatkotoimenpide-ehdotukset yritys X:n markkinointiviestinnän toteuttamiseen tulevaisuudessa. The purpose of this thesis was to plan and implement a marketing communications campaign for an anonymous small graphic company based on assignment. The aim was to gain more visibility, new customer relationships and co-operation partners for company X and its new office.
The theoretical part of the thesis covered marketing communications, its purpose, and objectives, planning, different forms, and digital marketing communications. Then moved on the definition of integrated marketing communications, reasons for its rise and the benefits and barriers of it.
The empirical part of the thesis focused on the planning, implementation, and result of the marketing communications campaign that enhanced new customer acquisition. In the end of the thesis presented the conclusions and reflection on the success of the marketing communications campaign and the thesis, as well as proposals for further measures for the implementation of Company X's marketing communications in the future.
Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää, sen tarkoitusta ja tavoitteita, suunnittelua, eri muotoja sekä digitaalista markkinointiviestintää. Tämän jälkeen siirryttiin integroidun markkinointiviestinnän määritelmään, sen nousun syihin sekä etuihin ja esteisiin.
Opinnäytetyön empiirisessä osuudessa keskityttiin uusasiakashankintaa tehostavan markkinointiviestintäkampanjan suunnitteluun, toteutukseen ja tuloksiin. Lopuksi esiteltiin vielä johtopäätökset ja pohdintaa markkinointiviestintäkampanjan ja opinnäytetyön onnistumisesta sekä jatkotoimenpide-ehdotukset yritys X:n markkinointiviestinnän toteuttamiseen tulevaisuudessa.
The theoretical part of the thesis covered marketing communications, its purpose, and objectives, planning, different forms, and digital marketing communications. Then moved on the definition of integrated marketing communications, reasons for its rise and the benefits and barriers of it.
The empirical part of the thesis focused on the planning, implementation, and result of the marketing communications campaign that enhanced new customer acquisition. In the end of the thesis presented the conclusions and reflection on the success of the marketing communications campaign and the thesis, as well as proposals for further measures for the implementation of Company X's marketing communications in the future.