Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus : Case: Kauppakeskus Spektri

Virtanen, Tomi (2011)

 
Avaa tiedosto
Tomi_Virtanen.pdf (840.6Kt)
Lataukset: 


Virtanen, Tomi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011110314212
Tiivistelmä
Toimeksiantajana asiakastyytyväisyystutkimuksella on Kauppakeskus Spektri Hirvaskankaalla. Kauppakeskus sijaitsee vilkkaan valtatie neljän varrella. Asiakastyytyväisyyttä ei ollut aiemmin tutkittu, joten tutkimukselle oli selkeä tarve.


Tutkimuksessa kerättiin tietoa Kauppakeskus Spektrin asiakastyytyväisyydestä. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä Kauppakeskuksen palveluihin, tuotteisiin ja toimitiloihin. Tavoitteena oli myös muodostaa kuva Kauppakeskuksen asiakkaista.


Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostui asiakastyytyväisyydestä ja palvelusta. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutkimuksessa tehtyyn kyselyyn vastasi 52 henkilöä. Kyselystä saatu materiaali analysoitiin Sphinx – ohjelmalla. Kysely toteutettiin 17.6.2011 – 2.7.2011 välisenä aikana Kauppakeskuksen tiloissa.


Kokonaisuudessaan tutkimus onnistui hyvin. Tutkimuksessa otettiin huomioon toimeksiantajan toivomukset ja kyselylomake laadittiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Tutkimuksella saatiin kerättyä hyödyllistä tietoa asiakastyytyväisyyden nykytilasta ja muodostettua kuva Kauppakeskuksen asiakkaista. Kauppakeskuksen asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä, mutta kehitettävää löytyy myös vielä. Tutkimustuloksia voidaan hyödyntää toiminnan kehittämisessä. Tuloksissa näkyy selkeästi mitkä osa-alueet vaativat asiakkaiden mielestä parantamista
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste