Application of Gamification and Cryptocurrency Rewarding Model in social media platforms to engage and retain users- blockchain technology
Giri, Kabita (2020)
Giri, Kabita
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061618885
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061618885
Tiivistelmä
Gamification is a set of processes that enables to solve problems by applying the characteristics of game elements. One of the significant characteristics of Gamification is ‘engaging-users.’ In Game context, Gamification techniques involves attracting players, then sustaining the players. Interaction with the players starts as soon as users enters the game like introducing players to the game and tasks. Tasks engage players and provides them with sense of fulfilment while points and rewards help with satisfaction with the game. Likewise, Gamification has been applied to various non-game contexts in various social media in order to attract maximum visitors. While Cryptocurrency Rewarding Model, that rewards users in digital currency or cryptocurrency for the time spent in social media aims for similar results. It is involved in not only attracting visitors but also engaging the visitors, so they spend more time in social media.
The purpose of this thesis is to analyze how gamification and cryptocurrency rewarding model can be applied in social media using the blockchain technology. While giving rewards to players in gaming context is usually heard of. This research analyses rewarding visitors with cryptocurrencies for their time spend on social media. The thesis further explains how user’s engagement is influenced with the help of ‘gamification’ and ‘cryptocurrency rewarding model.’ The research is carried out by distributing questionnaires to a certain group of Business and IT students in Turku. Conducting an online survey and sending out questionnaires using online resources deemed to be the most appropriate form of collecting data due to novel coronavirus pandemic. Gamification on joukko prosesseja, joiden avulla voidaan ratkaista ongelmia soveltamalla, pelielementtien ominaisuuksia. Yksi Gamifikaation merkittävistä ominaisuuksista on ’käyttäjien houkutteleminen.’ Pelin yhteydessä. Gamification-tekniikoilla tarkoitetaan pelaajien houkuttelemista, sitten pelaajien mielenkiinnon ylläpitämistä. Vuorovaikutus pelaajien kanssa alkaa heti, kun käyttäjät tulevat peliin, kuten pelaajien tutustuminen peliin ja tehtäviin. Tehtävät houkuttelevat pelaajia ja tarjoavat heille tyydytyksen tunteen, kun taas pisteet ja palkinnot auttavat tyytyväisyydessä peliin. Samoin Gamifikaatiota on sovellettu erilaisiin ei-pelikonteksteihim erilaisissa sosiaalisissa medioissa maksimaalisen kävijämäärän houkuttelemiseksi. Kun taas kyptovaluutalla palkitsemisen malli, joka palkitsee käyttäjiä digitaalisessa valuutassa tai kryptovaluutassa sosiaalisessa mediassa vietetystä ajasta, pyrkii samanlaisiin tuloksiin. Se on osallisena vierailijoiden houkuttelemisen lisäksi myös vierailijoiden sitouttamisessa,jotta he viettäisivät enemmän aikaa sosiaalisessa mediassa.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on analysoida, kuinka gamification-ja kryptovaluutalla palkitsemisen mallia voidaan soveltaa sosiaalisessa mediassa käyttämällä blockchain-menetelmää. Vaikka palkkioiden jakamisesta pelaajille pelikontekstissa kuullaan yleensä. Tämä tutkimus analysoi vierailijoiden palkitsemista kryptovaluutoilla sosiaalisessa mediassa vietetystä ajasta. Opinnäytetyössä selitetään tarkemmin, kuinka ’gamification’ ja ’kryptovaluutalla palkitsemisen malli’ vaikuttavavat käyttäjän sitoutumiseen. Tutkimus on suoritettu jakamalla kyselylomakkeita tietylle ryhmälle Turun liiketalous-ja tietotekniikkaopiskelijoita. Tutkimuksen suorittaminen netin välityksellä ja käyttämällä verkkoresursseja pidettiin sopivampana tiedonkeruutapana uuden koronaviruspandemian vuoksi.
The purpose of this thesis is to analyze how gamification and cryptocurrency rewarding model can be applied in social media using the blockchain technology. While giving rewards to players in gaming context is usually heard of. This research analyses rewarding visitors with cryptocurrencies for their time spend on social media. The thesis further explains how user’s engagement is influenced with the help of ‘gamification’ and ‘cryptocurrency rewarding model.’ The research is carried out by distributing questionnaires to a certain group of Business and IT students in Turku. Conducting an online survey and sending out questionnaires using online resources deemed to be the most appropriate form of collecting data due to novel coronavirus pandemic.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on analysoida, kuinka gamification-ja kryptovaluutalla palkitsemisen mallia voidaan soveltaa sosiaalisessa mediassa käyttämällä blockchain-menetelmää. Vaikka palkkioiden jakamisesta pelaajille pelikontekstissa kuullaan yleensä. Tämä tutkimus analysoi vierailijoiden palkitsemista kryptovaluutoilla sosiaalisessa mediassa vietetystä ajasta. Opinnäytetyössä selitetään tarkemmin, kuinka ’gamification’ ja ’kryptovaluutalla palkitsemisen malli’ vaikuttavavat käyttäjän sitoutumiseen. Tutkimus on suoritettu jakamalla kyselylomakkeita tietylle ryhmälle Turun liiketalous-ja tietotekniikkaopiskelijoita. Tutkimuksen suorittaminen netin välityksellä ja käyttämällä verkkoresursseja pidettiin sopivampana tiedonkeruutapana uuden koronaviruspandemian vuoksi.