Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tuloksellinen tulevaisuus markkinointia kehittämällä

Mäenpää, Ossi (2020)

 
Avaa tiedosto
Maenpaa_Ossi.pdf (1.199Mt)
Lataukset: 


Mäenpää, Ossi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061719011
Tiivistelmä
BIM Finland Oy on Kouvolassa toimiva yritys, joka toimittaa kemiaa sellu- ja paperiteollisuuteen. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää yrityksen tämän hetkistä asiakastyytyväisyyden ja markkinoinnin tilannetta, sekä löytää tulevaisuuden tuloksellista tekemistä tukevat markkinoinnin keinot. Opinnäytetyön tavoite oli tuottaa tarvittava tieto uuden markkinointistrategian laatimiseksi.

Opinnäytetyö rakentui kahden kyselytutkimuksen ympärille, joita täydennettiin markkinoinnin nykytila-analyysillä. Ensimmäinen kyselyn perusjoukko muodostui yrityksen olemassa olevista asiakkaista. Toinen kyselytutkimus teetettiin Oulun yliopiston prosessitekniikan maisterivaiheen opiskelijoilla. Tutkimuksessa haluttiin selvittää teoriassa esitettyä muutosta käyttäytymismallissa uuden ekosysteemiin tulevan sukupolven ja työelämässä jo olevien sukupolvien välille.

Kirjallisuuden mukaan nykyään jokainen B2B-ostoprosessi alkaa Googlesta. Tämä näkyi molemmissa opinnäytetyön kyselyissä. Hakukoneiden käyttö työasioissa oli samalla tasolla kuin työn ulkopuolella. Hakukoneiden tuloksia tuettiin muilla kanavilla. LinkedIn suosio nuorempien vastaajien osalla näkyi tuloksissa selvästi. Henkilökohtainen yhteydenotto oli olemassa oleville asiakkaille lähes 70 %:lle vaihtoehto tiedon etsimiseen ja opiskelijoille alle 10 %:lle. Tulevaisuuden asiakkaat ja työntekijät ovat digimaailmassa ja kontaktien merkityksen vähentyessä yritys lakkaa olemasta olemassa, jos se ei ota vastuuta digitaalisesta sormenjäljestään.

Markkinoinnin nykytila-analyysissä tunnistettiin yrityksen markkinoinnin lähtötason olevan olematon eikä markkinoinnin onnistumisen mittareita ole. Relevantille suomenkieliselle sisällölle havaittiin olevan kysyntää. Yrityksen kannattaa panostaa markkinoinnin sisältöstrategiaan. Relevanttiin sisällön tuottamiseen ja markkinoinnin mittariston luontiin yritys tarvitsee ulkopuolisia ammattilaisia avuksi. Opinnäytetyötä vastaava kehittämistehtävä kannattaisi toteuttaa laadullisena tutkimuksena myös asiakkaiden johtajatasolla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste