Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaiden tyytyväisyys Varsinais-Suomen Pelastuslaitoksen ensihoitohenkilökunnan vuorovaikutustaitoihin

Ahala, Pauliina; Jalonen, Toni (2011)

 
Avaa tiedosto
ahala_pauliina_jalonen_toni.pdf (611.7Kt)
Lataukset: 


Ahala, Pauliina
Jalonen, Toni
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011100813624
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Varsinais-Suomen Pelastuslaitoksen asiakkaiden tyytyväisyys saamiinsa ensihoitopalveluihin Turun seudulla. Tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyys kohdistuen sairaankuljettajien vuorovaikutustaitoihin sekä sairaankuljettajilta saamaansa kohteluun ja ohjaukseen. Tutkimus oli kvantitatiivinen ja se toteutettiin kesällä 2011. Kyselylomakkeita lähetettiin 206 kappaletta ja niitä palautettiin yhteensä 82 kappaletta. Vastausprosentti oli 40. Tulokset analysoitiin Excel-taulukkolaskentaohjelman avulla ja vastauksista laadittiin frekvenssi- sekä prosenttijakaumat, jotka esitetään opinnäytetyössä graafisten kuvaajien avulla.

Tulosten mukaan lähes kaikki asiakkaat olivat tyytyväisiä sairaankuljettajien vuorovaikutustaitoihin sekä sairaankuljettajilta saamaansa kohteluun ja ohjaukseen. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat sairaankuljettajien vuorovaikutustaitoihin ja eniten tyytymättömyyttä ilmeni potilaille annetussa ohjauksessa.

Saatujen tulosten perusteella työnantaja saa kuvan siitä, mihin asiakkaat olivat tyytyväisiä ja mihin he olivat tyytymättömiä. Tulosten perusteella työnantaja voi kouluttaa sairaankuljettajia parantaakseen ensihoitopalveluiden laatua niin, että asiakastyytyväisyys pysyy saavutetulla tasolla tai paranee.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste