Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hur tydlig är R/H Studios och Samujis skapande av ett hållbart varumärke - En jämförande studie

Mustelin, Mariana (2020)

 
Avaa tiedosto
Examensarbete Mariana Mustelin.pdf (1.345Mt)
Lataukset: 


Mustelin, Mariana
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061819112
Tiivistelmä
I följande arbete har en undersökning kring hållbarhet i den finska modeindustrin utförts. Syftet med arbetet är att få svar på om, och i så fall hur, de finska modeföretagen R/H Studio och Samuji har hållbarhet som en del av deras varumärke i sina marknadsföringar. Studien är en kvalitativ undersökning som har utförts med hjälp av en skrivbordsundersökning, det vill säga en analys av sekundär data. Denna data är samlad från respektive företags webbsidor, Framförallt har pa måfå valda produktbeskrivningar hos vardera företag analyserats. Därutöver har företagens respektive Instagram konton analyserats. Orsaken till att det gjorts en avgränsning till dessa två plattformar är för att få ett så tydligt resultat som möjligt.. Resultatet i undersökningen visade att endast R/H Studio har som huvudmål, då det kommer till att marknadsföra sina produkter, att visa hur deras produkter är hållbara. Samujis plattformer kommunicerade tvärtom knappt information gällande huruvida deras produkter eller produktion stöder hållbarhet i någon form. Framförallt Nordiska Ministerrådet har varit en bidragande kalla till arbetet. I framtiden bör det finnas mer vetenskaplig information gällande hållbarhet och hur företag kommunicerar hållbarhet genom sin marknadsföring. Det är även viktigt att vetenskaplig information kommuniceras till konsumenterna i framtiden så att företag inte vilseleder konsumenterna gällande sitt hållbarhetsarbete.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste