Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän suunnittelu ja kotisivujen laatiminen case yritykselle

Vainio, Janina (2020)

 
Avaa tiedosto
Vainio_Janina.pdf (547.1Kt)
Lataukset: 


Vainio, Janina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052714596
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli luoda markkinointiviestintäsuunnitelma ja kotisivut, joiden avulla yrityksen näkyvyyttä pyrittiin lisäämään. Tavoitteena oli saada nettisivuista mahdollisimman käyttäjäystävälliset ja suunnitelmasta mahdollisimman toimiva ja yksinkertainen.

Tämä työ tehtiin toiminnallisena työnä, sillä lopussa yritys sai käyttöönsä toimivat kotisivut ja pienimuotoisen markkinointiviestintäsuunnitelman. Työ rajattiin koskemaan vain kotisivuja ja muutamia viestinnän keinoja.

Tutkimuksen teoriassa käsiteltiin yleisesti markkinointiviestinnän keskeistä teoriaa sekä verkkosivujen luomisen apuna käytettäviä keinoja. Teoria sisältää kotisivuihin liittyviä teemoja, kuten verkkosivujen rakenteeseen ja ulkonäköön liittyviä käsitteitä. Myös viestinnän eri teemoja kuten tavoitteita, kohderyhmiä, viestinnän muotoja ja tavoitteiden mittaamista käytiin läpi.

Empiirisessä osiossa käytiin läpi verkkosivujen luomisprosessi ja samalla tutkittiin myös markkinointiviestintää. Verkkosivut suunniteltiin ennen niiden kehittämistä ja suunnitelman avulla saatiin selkeä kuva kotisivujen tavoitteesta. Lopullinen versio kotisivuista rakennettiin käyttämällä WordPress-pohjaa, joka oli lähimpänä suunnitelmaa. Sivustoa hyödynnettiin myös kotisivujen muussa suunnittelussa, kuten värien ja fonttien valinnassa sekä verkkotunnuksen hankinnassa. Markkinointiviestintää varten sen sijaan kehitetiin oma suunnitelma, joka tukee kotisivuja.

Tutkimuksen tuloksena yritys sai käyttöönsä toivomansa verkkosivut ja markkinointiviestintäsuunnitelman. Kotisivuja käytiin lopuksi läpi haastattelun avulla. Haastattelussa tuli ilmi verkkosivujen kehityskohdat ja onnistumiset. Haastattelun tuloksena verkkosivuista saatiin yrityksen kommentit, joiden avulla verkkosivuja voidaan tulevaisuudessa parantaa. Haastattelussa tuli kuitenkin myös ilmi, kuinka hyvin verkkosivut olivat onnistuneet hyvin vastaamaan yrityksen toiveita. Kokonaisuutena opinnäytetyö osoitti, että verkkosivut ovat tarpeelliset modernissa viestinnässä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste