Asiakastyytyväisyys ja palvelun laadun kehittäminen : Case: Network Services Finland Oy
Tölli, Emmi (2020)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020062019170
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020062019170
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa IT-alan yrityksen, Network Services Finlandin asiakastyytyväisyys ja palvelun laatu. Kartoituksen jälkeen yrityksellä on mahdollisuus tarttua kehityskohtiin ja lähteä parantamaan asiakaskohtaamisiaan. Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee asiakastyytyväisyyden ja palvelun laadun mittaamista ja kehittämistä.
Network ServicesFinland (NSF) on Uudellamaalla toimiva IT-alan yritys. NSF luo etätyöskentelyn mahdollisuuksia, tukee asiakasyritystensä liiketoimintaa ja toimii strategisena IT-kumppanina.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen tutkimusote, mutta tutkimus sisältää myös kvantitatiivista tutkimustulosta tuottavan osion. Tutkimuksessa asiakkaat tavoitettiin puhelimitse ja heille esitettiin kuusi kysymystä. Kyselyyn vastasi yhteensä15henkilöä ja heidän vastauksensakirjattiin suoraan Exceliin.
Tutkimustulosten sisältämän informaation pohjalta arvioitiinpalvelun puutteet, huomiot ja kehittämiskohteet sekä analysoitiin, mikä palvelussa toimii ja mihin asiakkaat ovat tyytyväisiä.
Parannettavia seikkoja ovat esimerkiksi IT-ratkaisujen aktiivisempi tarjoaminenja vastaavasti toimivin asia on asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen.
Network ServicesFinland (NSF) on Uudellamaalla toimiva IT-alan yritys. NSF luo etätyöskentelyn mahdollisuuksia, tukee asiakasyritystensä liiketoimintaa ja toimii strategisena IT-kumppanina.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen tutkimusote, mutta tutkimus sisältää myös kvantitatiivista tutkimustulosta tuottavan osion. Tutkimuksessa asiakkaat tavoitettiin puhelimitse ja heille esitettiin kuusi kysymystä. Kyselyyn vastasi yhteensä15henkilöä ja heidän vastauksensakirjattiin suoraan Exceliin.
Tutkimustulosten sisältämän informaation pohjalta arvioitiinpalvelun puutteet, huomiot ja kehittämiskohteet sekä analysoitiin, mikä palvelussa toimii ja mihin asiakkaat ovat tyytyväisiä.
Parannettavia seikkoja ovat esimerkiksi IT-ratkaisujen aktiivisempi tarjoaminenja vastaavasti toimivin asia on asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen.