Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kausikorttiasiakkaiden asiakasuskollisuus. Case: JYP Jyväskylä Oy

Pavas, Anniina (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Pavas_Anniina.pdf (1.983Mt)
Lataukset: 


Pavas, Anniina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020062419299
Tiivistelmä
Tutkimusaihe syntyi toimeksiantaja jääkiekkoyhtiö JYP Jyväskylä Oy:n tarpeesta tutkia kausikorttiasiakkaidensa asiakasuskollisuutta. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää syyt asiakasuskollisuuden taustalla sekä keinot asiakasuskollisuuden ja asiakassuhteen parantamiseksi.
Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, ja tutkimusaineisto kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella kesäkuussa 2019. Kyselylomake laadittiin Webropol-ohjelmaa apuna käyttäen ja lähetettiin 888 kausikorttiasiakkaalle sähköpostitse. Muka-na tutkimuksessa olivat kaudella 2018-2019 kausikortin omistaneet asiakkaat. Vastauk-sia saatiin 282 kappaletta, ja vastausprosentti oli 32. Tutkimusaineiston analysoinnissa hyödynnettiin Webropol-ohjelmaa sekä SPSS-tilasto-ohjelmaa. Tutkimusten kuvaami-seen käytettiin suoria jakaumia sekä ristiintaulukointia. Tutkimustulosten luotettavuus varmistettiin Khiin neliö -testin avulla.
Tutkimustuloksista kävi ilmi, että lähestulkoon kaikki vastaajat olivat jo hankkineet kau-sikortin myös tulevalle kaudelle 2019-2020. Lähes kolmasosa vastaajista oli omistanut kausikortin yli kymmenen kautta. Merkittävimmät syyt kausikortin oston taustalla olivat JYPin kannattaminen ja JYPin kiinnostavuus joukkueena, hinta, vaivattomuus sekä kiin-nostus jääkiekkoa kohtaan. Suurin osa vastaajista mielsi itsensä JYPin faniksi.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että kausikorttiasiakkaat ovat uskollisia JYPiä kohtaan. Tutkimuksella saatiin kerättyä arvokasta tietoa toimeksiantajalle kausikorttiasiakkaiden toiveista kausikortin ja ottelutapahtumien suhteen. Saatuja tuloksia voidaan hyödyntää asiakassuhteen vahvistamisessa ja ylläpitämisessä sekä JYPin ja kausikorttiasiakkaiden välisessä viestinnässä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste