Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Keskisuomalaisen digitilauksensa peruuttaneiden asiakkuuden jatkaminen

Pirttinen, Veikko (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Pirttinen_Veikko.pdf (678.0Kt)
Lataukset: 


Pirttinen, Veikko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020062419300
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin Keskisuomalaisen digitilauksensa peruuttaneiden peruuttamisen
syitä ja sitä, kuinka heidät saataisiin kokeilemaan lehteä uudelleen. Tutkimuksen toimeksiantaja oli Kesi-Suomen Media Oy, joka julkaisee Keski-Suomen maakuntalehti Keskisuomalaista. Tutkimuksessa keskityttiin KSML.fi-verkkotuotteeseen, jota tilaajan on mahdollista
käyttää verkossa tai sovelluksessa.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusotetta, ja se toteutettiin Webropol-kyselynä. Kysely lähetettiin entisille Keskisuomalaisen digilehden tilaajille ja vastaajia kertyi
297. Lista oli toimeksiantajan keräämästä rekisteristä ja kohderyhmä oli valittu noin kahdeksan kuukauden ajalta. Analyysi tehtiin tilastotieteen menetelmiä käyttäen ja tuloksia
havainnollistettiin taulukoilla.
Tutkimuksen perusteella KSML.fi-verkkotuote koettiin toimivaksi ja helppokäyttöiseksi.
Tyypillinen kyselyyn vastaaja oli yli 50-vuotias työssäkäyvä nainen tai mies. Vastaajat kokivat tuotteen liian kalliiksi ja sisällöltään tuote jakoi mielipiteitä. Vastaajat, jotka tilaavat jotakin toista digilehteä arvioivat KSML.fi:n sisällön huonoksi. Mieluisin tapa kokeilla lehteä
uudelleen oli esimerkiksi kolmen kuukauden edullisen kokeilujakson avulla. Maksaminen
lukemisen mukaan on alan uusi innovaatio, ja asiakkaat kokivat sen mielekkääksi tutustumistavaksi. Tutkimuksessa selvisi, että entisistä asiakkaista merkittävä osa ei ollut kohdannut yrityksen markkinointia tilauksensa lopettamisen jälkeen.
Tutkimustulosten perusteella toimeksiantajan tulisi muuttaa hinnoitteluaan kilpailukykyisemmäksi. Entisiä asiakkaita tulisi lähestyä aktiivisemmin uudelleen ja tarjota heille erilaisia tapoja tutustua lehteen uudestaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste