Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram yökerhon markkinointiviestintäkanavana

Ojalehto, Viivi (2020)

 
Avaa tiedosto
Ojalehto_Viivi.pdf (2.256Mt)
Lataukset: 


Ojalehto, Viivi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020062319256
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää ja tunnistaa toimivat yökerhon Instagram-markkinoinnin keinot ja mahdollisuudet. Tutkimuksen tarve syntyi, kun toimeksiantajayritys Club Escapelta puuttui kokonaan sosiaalisen median markkinointistrategia. Tarpeen määrittelyn jälkeen, tärkeimmiksi kehityskohteiksi nousi erityisesti Instagram ja sen visuaalinen sisältökokonaisuus sekä mitä julkaista, milloin julkaista ja kuka ottaa vastuun. Tarpeiden pohjalta muodostui tutkimusongelma: kuinka yökerho voisi hyödyntää Instagramia mahdollisimman tehokkaasti osana markkinointistrategiaa? Tutkimuksessa käytettiin laadullista tutkimusotetta. Tutkimusmenetelminä käytettiin teemahaastattelua sekä benchmarking-menetelmää, ja asiakasnäkökulman saavuttamiseksi toteutettiin kysely Escapen Instagram-seuraajille. Aineistonkeruuta varten haastateltiin kolmea markkinoinnin parissa työskentelevää asiantuntijaa, benchmarkattiin kuutta ulkomaista yökerhoa sekä tehtiin lyhyt kysely Escapen nykyisille seuraajille Instagram-tarinassa. Aineistonkeruun jälkeen kaikki tulokset analysoitiin kokoamalla niistä pääteemoja. Tutkimustulosten mukaan toimiva yökerhon Instagram-markkinointi edellyttää kunnollisen suunnitelman, jonka laatimisessa on hyödynnetty seuraavia teemoja: kohderyhmä ja tavoitteet, sisältö ja visuaalisuus, video- ja syötejulkaisut, viestintä ja kommunikointi, yhteistyöt sekä vaikuttajamarkkinointi. Tutkimuksen tuloksena rakennettiin tavoitteellinen Instagram-markkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Suunnitelmaa voi soveltaa myös muihin sosiaalisen median kanaviin tai yrityksiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste