Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digimarkkinointisuunnitelma: Case: Sbs Wirmo Ry

Vuorinen, Antti (2020)

 
Avaa tiedosto
VuorinenAntti.pdf (709.5Kt)
Lataukset: 


Vuorinen, Antti
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020080519663
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä laadittiin markkinointiviestinnän suunnitelma SBS Wirmo Ry:lle. SBS Wirmo on mynämäkeläinen salibandyseura, jolla ei aikaisemmin ole ollut markkinointiviestinnän suunnitelmaa. Suunnitelmassa painotettiin digimarkkinointia ja keskityttiin tarkemmin sosiaalisen median eri kanaviin, koska resurssit ovat pienet.

Suunnitelman tarkoituksena oli parantaa toimeksiantajan digimarkkinointia. Konkreettisena tuotoksena syntyi markkinointiviestinnän vuosikello Plandisc- sovelluksella. Vuosikellosta saadaan apua digimarkkinointiin.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena ja tutkimus-menetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimus aloitettiin teoriapohjan tekemisellä tutkimalla erilaista kirjallisuutta aiheeseen liittyen. Teoriaosuudessa käytiin läpi perinteisiä markkinoinnin keinoja, digimarkkinoinnin keinoja, sosiaalisen median eri kanavia, SWOT-analyysi ja Benchmarking. Tutkimuksessa tehtiin SWOT- analyysi toimeksiantajasta. Tutkija teki oman SWOT-analyysin omien näkemyksiensä pohjalta ja toimeksiantaja teki saman analyysin omien näkemyksiensä pohjalta. Opinnäytetyössä tehtiin benchmarking-tutkimus, jossa verrattiin kahden muun salibandyseuran digimarkkinointia toimeksiantajan digimarkkinointiin.

Tutkimuksen tuloksena saatiin kuva siitä mitkä digitaalisen markkinoinnin keinot sopivat parhaiten toimeksiantajalle ja miten niitä tulisi käyttää. Tutkimuksen tuloksena luotiin selkeä digimarkkinointisuunnitelma toimeksiantajalle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste