Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nuorten vakuuttaminen : vakuuttamistottumukset ja yhteydenpito vakuutusyhtiön X kanssa

Luoma, Elisa (2020)

 
Avaa tiedosto
Luoma_Elisa.pdf (594.7Kt)
Lataukset: 


Luoma, Elisa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020081119714
Tiivistelmä
Opinnäytteen tavoitteena oli tutkia 18–24-vuotiaiden nuorten vakuuttamistottumuksia sekä yhteydenpitoa vakuutusyhtiön X kanssa.

Työ toteutettiin luomalla kohderyhmän asiakkaille sähköpostitse lähetettävä verkkokysely. Rakenteeltaan kolme kysymyssivua sisältävä kysely kartoitti nuoren asiakkaan taustatietoja, vahinko- ja henkilövakuuttamista sekä nuoren ajatuksia yhteydenpidosta vakuutusyhtiön X kanssa.

Työn tulokseksi saatiin, että kohderyhmän nuorten keskuudessa yleisimmät vakuutuslajit ovat koti- ja tapaturmavakuutus. Toimeksiantajan nuoret asiakkaat suosivat asioinnissaan digitaalisia kanavia ja yhteydenottoa vakuutusyhtiöstä toivotaan viestin välityksellä.

Tuloksia voidaan hyödyntää vakuutusyhtiön X nuorille kohdennetun markkinoinnin kehittämisessä ja suunnittelussa.
 
The purpose of this thesis was to research young adults’ habits to take insurances and to communicate with insurance company X. Young adults in this study were customers to insurance company X and were from age 18 to 24 years old.

In order to examine these issues a questionnaire survey needed to be done. Via email these customers received three pages long web-based survey. The first section was about the backgrounds, the second one about non-life insurances and about personal insurances and the last section examined the communication between these young adults and insurance company X.

The results in this study were that among these young adults the most common insurances were homeowner’s insurance and accident insurance. These customers prefer to communicate with insurance company X via digital ways and wish to receive messages in case of insurance company X needs to contact the customer.

Insurance company can use the results of this study and especially the questionnaire survey while planning and developing marketing actions for young adults.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste