Kivikylän kotipalvaamon palvelutiskien kehittäminen
Lonka, Benjamin (2020)
Lonka, Benjamin
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020081219721
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020081219721
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin Kivikylän lihatiskejä, jotka toimivat S-marketeissa Eurassa, Säkylässä ja Eurajoella. Näissä paikoissa toteutettiin paperinen asiakastyytyväisyyskysely, jonka avulla pyrittiin saamaan kehitysideoita ja toiveita. Tutkimustulokset analysoitiin ja esiteltiin työssäni. Kyselyt tehtiin Säkylässä ja Eurassa viikoilla 4-6. Eurajoella kyselyt toteutettiin viikoilla 5-10. Kehitysideoista valittiin parhaimmat, joista olisi saatavissa eniten hyötyä toimeksiantajalleni.
Vastauksia saatiin paljon ikäihmisiltä, joita haastateltiin, koska he eivät itse jaksaneet vastata. Eri-ikäisiä vastaajia saatiin mukaan, mikä oli tärkeää tulosten kannalta. Asiakaskuntaan tarvittaisiin lisää nuorempia, koska tällä hetkellä heitä ei juuri ole. Juuri nuorempien vastauksissa näkyi ekologiset ja ilmaston kannalta merkitykselliset asiat, kuten jätteiden kierrättäminen ja kestävä kehitys.
Pääsääntöisesti tuloksissa näkyi tyytyväisyys Kivikylän lihatiskien tuotteisiin ja palveluihin. Kyselyä ei olisi voitu toteuttaa, jos se olisi osunut koronaviruksen ajankohtaan, mutta onneksi tutkimuksen toteutus onnistui viime hetkellä.
Opinnäytetyössä tutkittiin Kivikylän lihatiskejä, jotka toimivat S-marketeissa Eurassa, Säkylässä ja Eurajoella. Näissä paikoissa toteutettiin paperinen asiakastyytyväisyyskysely, jonka avulla pyrittiin saamaan kehitysideoita ja toiveita. Tutkimustulokset analysoitiin ja esiteltiin työssäni. Kyselyt tehtiin Säkylässä ja Eurassa viikoilla 4-6. Eurajoella kyselyt toteutettiin viikoilla 5-10. Kehitysideoista valittiin parhaimmat, joista olisi saatavissa eniten hyötyä toimeksiantajalleni.
Vastauksia saatiin paljon ikäihmisiltä, joita haastateltiin, koska he eivät itse jaksaneet vastata. Eri-ikäisiä vastaajia saatiin mukaan, mikä oli tärkeää tulosten kannalta. Asiakaskuntaan tarvittaisiin lisää nuorempia, koska tällä hetkellä heitä ei juuri ole. Juuri nuorempien vastauksissa näkyi ekologiset ja ilmaston kannalta merkitykselliset asiat, kuten jätteiden kierrättäminen ja kestävä kehitys.
Pääsääntöisesti tuloksissa näkyi tyytyväisyys Kivikylän lihatiskien tuotteisiin ja palveluihin. Kyselyä ei olisi voitu toteuttaa, jos se olisi osunut koronaviruksen ajankohtaan, mutta onneksi tutkimuksen toteutus onnistui viime hetkellä.