Liike- ja markkinointisuunnitelma taidealalle
Sandholm, Iiro (2020)
Sandholm, Iiro
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020090520125
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020090520125
Tiivistelmä
Tämän opintonäytetyön tavoitteena oli tutustua ja luoda liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma taiteilijalle. Työn teoria osuus tutustuu ja syventyy siihen mitä molemmat suunnitelmat pitävät sisällään ja mitä varten sellaiset tulisi luoda. Teoria osuuden tavoite on keskittyä juurikin siihen mitä ne ovat ja miksi ne ovat yrittäjälle tärkeitä. Ja millaiset keinot juuri tälle yrittäjälle voisi olla hyväksi.
Itse tekemäni suunnitelmat taas liittyvät taidealalle ja niiden tavoite on avustaa tulevaa yrittäjää yrityksensä perustamisessa ja toimia avustavana dokumenttina ja muistilistana. Liiketoimintasuunnitelmassa käydään niitä asioita läpi, mitä hänen tulee ottaa huomioon niin yritystä perustaessa kuin itse liiketoiminnassa, näissä dokumentissa olen käynyt läpi niitä asioita, joita tulee ottaa huomioon.
Markkinointisuunnitelmassa taas on ollut tavoitteena luoda hyvä pohja sille, millä tavalla saa halvimmin ja tehokkaimmin tehtyä markkinointia, ja luotua tunnettavuutta. Mikä on tärkeätä luovalla taiteen alalla. Teoria osiossa tutustutaan ensin liiketoimintasuunnitelmaan ja sitten markkinointisuunnitelman sisältöihin ja tekoon.
Itse tekemäni suunnitelmat taas liittyvät taidealalle ja niiden tavoite on avustaa tulevaa yrittäjää yrityksensä perustamisessa ja toimia avustavana dokumenttina ja muistilistana. Liiketoimintasuunnitelmassa käydään niitä asioita läpi, mitä hänen tulee ottaa huomioon niin yritystä perustaessa kuin itse liiketoiminnassa, näissä dokumentissa olen käynyt läpi niitä asioita, joita tulee ottaa huomioon.
Markkinointisuunnitelmassa taas on ollut tavoitteena luoda hyvä pohja sille, millä tavalla saa halvimmin ja tehokkaimmin tehtyä markkinointia, ja luotua tunnettavuutta. Mikä on tärkeätä luovalla taiteen alalla. Teoria osiossa tutustutaan ensin liiketoimintasuunnitelmaan ja sitten markkinointisuunnitelman sisältöihin ja tekoon.