Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Muuttuiko kuluttajien ostokäyttäytyminen henkivakuutuksen osalta koronaviruksen seurauksena? : case vakuutusyhtiö X

Leinonen, Lasse (2020)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Lasse_Leinonen.pdf (596.8Kt)
Lataukset: 


Leinonen, Lasse
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020092520702
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, kuinka koronavirus on vaikuttanut kuluttajien ostokäyttäytymiseen henkivakuutuksen osalta. Yle uutisoi, että kuluttajat ovat ostaneet koronaviruksen puhkeamisen jälkeen entistä enemmän henkivakuutuksia, ja työn tarkoituksena on luoda toimeksiantajalle selkeä kuva siitä, miten kuluttajat ovat suhtautuneet koronaviruksen puhkeamisen jälkeen henkivakuutukseen. Toimeksianto opinnäytetyöhön on saatu vakuutusyhtiö X:ltä.

Ensimmäisessä teorialuvussa käsitellään yleisesti riskejä ja sitä, kuinka kuluttajien käsitys riskeistä vaikuttaa arjessa tehtäviin valintoihin. Lisäksi ensimmäisessä teorialuvussa kerrotaan riskien vakuuttamisesta. Toisessa teorialuvussa syvennytään tarkemmin henkilöriskeistä vakavampaan eli kuolemanriskiin ja siihen, kuinka Suomessa koronavirus on vaikuttanut tähän riskiin. Tutkimusosuus koostuu tutkimusmenetelmistä sekä luotettavuudesta ja tutkimuskysymysten vastausten analysoinnista. Viidennessä luvussa niputetaan lopuksi yhteen tutkimuksen keskeisimmät havainnot ja huomiot ja kerrotaan mahdollisista jatkotutkimusehdotuksista.

Työlle asetetut tavoitteet toteutuivat ja selville saatiin paljon informaatiota kuluttajien riskitietoisuuden ymmärtämisestä. Lisäksi kyselyn pohjalta oli mahdollista kerätä tärkeää tietoa kuluttajien käsityksestä henkivakuutusta kohtaan koronaviruksen puhkeamisen jälkeen.
 
The purpose of this thesis was to explain how coronavirus has effected at consumer buying behaviour for life insurance. Yle reports that consumers have bought more life insurance since the outbreak of the coronavirus, and the aim of this thesis is to give for the insurance company X a clear picture of how consumers have reacted to life insurance after the outbreak of the coronavirus. The thesis was made as an assignment for insurance company X.

The first theoretical part consists of the common information of risks and how consumers risk awareness influences everyday choices and how to insure risks. The second theoretical part delves in more detail to the risk of death and how in Finland the coronavirus has affected this risk. The research part consists of the research methods, reliability and analysis of the answers to the research questions. The fifth chapter brings together the main findings and observations and outlines possible further research proposals.

The goals for this thesis were achieved and a lot of information was obtained about understanding the risk awareness of consumers. On the basis of the survey, it was possible to gather a lot of information on consumers perceptions of life insurance after the outbreak of the coronavirus.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste