Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Z-sukupolven tavoittava vaikuttajamarkkinointi Instagramissa

Piitulainen, Tiia (2020)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö.pdf (733.2Kt)
Lataukset: 


Piitulainen, Tiia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020100721101
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia millainen vaikuttajamarkkinointi tavoittaa kohderyhmänä olevan Z-sukupolven Instagramissa. Aihetta lähdettiin tutkimaan kartoittamalla, millainen on tämän sukupolven kuluttaja, millainen sisältö juuri heitä kiinnostaa sekä minkälainen on vaikuttajan rooli kiinnostavan vaikuttajamarkkinoinnin luonnissa Instagramissa. Aiheeseen päädyttiin sen mielenkiintoisuuden ja ajankohtaisuuden vuoksi.

Tutkimuksen kohderyhmänä oli Z-sukupolvi ja tutkimuksen tarkoituksena olikin tarjota hyödyllistä tietoa yrityksille sekä vaikuttajamarkkinointia toteuttaville vaikuttajille. Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena Instagramissa ja Facebookissa julkaistuna verkkokyselynä. Kyselylomake sisälsi 12 monivalintakysymystä ja yhden avoimen kysymyksen. Ky-selylomakkeen kysymykset pohjautuivat teoriaosuuteen. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin Z-sukupolvea ja heidän ominaispiirteitä, jotka heijastuvat suoraan heidän kulu-tustottumuksiin. Lisäksi käsiteltiin syvemmin myös Instagramia ja vaikuttajamarkkinointia. Kyselytutkimus toteutettiin 17.04.2020 ja kyselyyn vastasi 105 kohderyhmän edustajaa.

Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että mobiilissa viihtyvä Z-sukupolvi käyttää ahkerasti Instagramia ja seuraa sosiaalisen median vaikuttajia. He luottavat perinteistä mainontaa enemmän vaikuttajilta saataviin arvosteluihin ja suosituksiin. Sukupolvi myös usein hyödyntää Instagramissa vaikuttajien jakamaa sisältöä ostopäätöstensä tukena. Opinnäytetyö kokonaisuudessaan sisältääkin arvokasta tietoa niin yrityksille kuin vaikuttajille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste