Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jyvässeudun Taksiautot Oy:n brändi-imago asiakkaan näkökulmasta

Koljander, Monica (2020)

Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Koljander_Monica.pdf (585.2Kt)
Lataukset: 


Koljander, Monica
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020102321585
Tiivistelmä
Taksilain muututtua vuonna 2018, kilpailu alalla alkoi. Tämä on johtanut siihen, että taksiyritysten on täytynyt alkaa panostamaan myös brändi-imagoonsa, jotta he erottuisivat kilpailijoista ja liiketoiminta pysyisi kannattavana. Tutkimuksen tarkoituksena oli saada tietoa siitä, miten Jyvässeudun Taksiautot Oy:n brändi-imago nähdään asiakkaan näkökulmasta.

Työn teoreettinen viitekehys perustuu kirjallisuuteen brändi-imagosta. Teoriassa käydään läpi mitä hyötyä brändeistä on kuluttajalle, mikä on brändi-imago, miten se muodostuu ja miten siihen voidaan vaikuttaa. Tutkimuksen toteutustapa oli kvantitatiivinen. Teorian pohjalta luotiin verkkokysely, jolla toimeksiantajan brändi-imagoa tutkittiin. Kysely lähetettiin sähköpostilla 25 vastaajalle ja linkkiä kyselyyn jaettiin yrityksen Facebook sivuilla kaksi kertaa. Kysely toteutettiin välillä 3.-17.8.2020. Vastaajamäärä jäi suhteellisen pieneksi, sillä vastauksia saatiin vain 53.

Tuloksista selvisi, että Jyvässeudun Taksiautot Oy:tä pidettiin paikallisena ja turvallisena. Jyvässeudun Taksiautot Oy:n palvelut valittiin, sillä yritystä pidettiin luotettavana, hyvämaineisena ja palvelu koetaan laadukkaaksi. Taksipalvelusta laadukasta tekivät saatavuus ja täsmällisyys sekä kuljettajien ominaisuudet. Kolme tärkeintä tekijää valitessa, minkä taksipalvelun taksia käytettiin, olivat luotettavuus, ammattitaitoinen palvelu sekä turvallisuus. Palvelu oli koettu tyydyttäväksi ja se oli vastannut odotuksia. Jyvässeudun Taksiautot Oy:n palveluihin luotettiin. Jyvässeudun Taksiautot Oy:n brändi-imago asiakkaan näkökulmasta oli hyvä, vaikka kehitettävääkin löytyi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste