Hiljainen viikko tutuksi liikkeen avulla
Koponen, Jenni (2011)
Koponen, Jenni
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111014409
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111014409
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteina oli luoda uudenlaista materiaalia seurakunnan toimintaan, pääsääntöisesti lapsi- ja nuorisotyöhön. Toisena tavoitteena oli luoda tanssillinen materiaali pääsiäisteemaan. Materiaalista työntekijät löytävät tuntisuunnitelmat ja ohjeet harjoituksiin. Opinnäytetyö hankkeistettiin Siilinjärven seurakunnalle.
Aluksi suunniteltiin materiaali ja sen harjoitukset, joista koottiin tuntisuunnitelmat. Suunnitelmat ovat palmusunnuntaille, kiirastorstaille, pitkäperjantaille ja pääsiäispäivälle. Valmiiden tuntisuunnitelmien jälkeen pidettiin Vaalan seurakunnan rippikoululeirin pääsiäisaiheinen opetus materiaalin pohjalta. Tämän jälkeen materiaali oli käytössä myös Siilinjärven seurakunnan tyttöleirillä.
Rippikoululaiset olivat innostuneita uudesta tavasta opettaa ja oppivatkin hyvin pääsiäisajan tapahtumat. Tyttöleirillä painotettiin enemmän materiaalin tanssilliseen puoleen, joka oli heidän mielestään selkeää ja ymmärrettävää. Molemmilta leireiltä palaute oli positiivista. Palautteen ja huomioiden pohjalta harjoitteita vielä hieman muokattiin, jonka jälkeen ne olivat valmiit kunnolla käytettäviksi.
Aluksi suunniteltiin materiaali ja sen harjoitukset, joista koottiin tuntisuunnitelmat. Suunnitelmat ovat palmusunnuntaille, kiirastorstaille, pitkäperjantaille ja pääsiäispäivälle. Valmiiden tuntisuunnitelmien jälkeen pidettiin Vaalan seurakunnan rippikoululeirin pääsiäisaiheinen opetus materiaalin pohjalta. Tämän jälkeen materiaali oli käytössä myös Siilinjärven seurakunnan tyttöleirillä.
Rippikoululaiset olivat innostuneita uudesta tavasta opettaa ja oppivatkin hyvin pääsiäisajan tapahtumat. Tyttöleirillä painotettiin enemmän materiaalin tanssilliseen puoleen, joka oli heidän mielestään selkeää ja ymmärrettävää. Molemmilta leireiltä palaute oli positiivista. Palautteen ja huomioiden pohjalta harjoitteita vielä hieman muokattiin, jonka jälkeen ne olivat valmiit kunnolla käytettäviksi.