Kuntokeskus Puntti Oy:n asiakastyytyväisyys
Tähtelä, Hanna (2020)
Tähtelä, Hanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110322181
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110322181
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on asiakastyytyväisyyskysely Ylivieskassa sijaitsevalle Kuntokeskus Puntille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Kuntokeskus Puntin asiakkaiden tyytyväisyyden tasoa. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Kuntokeskus Puntin nykyisten asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen toiminnasta, palveluista, viihtyvyydestä ja henkilökunnasta.
Opinnäytetyössä käytettiin asiakastyytyväisyyteen, asiakaspalveluun ja palvelujen markkinointiin liittyvää kirjallisuutta. Teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä sekä palvelujen markkinoinnin seitsemää kilpailukeinoa.
Tutkimus suoritettiin määrällisellä tutkimuksena eli kvantitatiivisella menetelmällä. Aineistoa kerättiin internetkyselyllä. Tutkimusaineisto kerättiin Kuntokeskus Puntin asiakkailta 21.9.-8.10.2020. Kyselyyn vastasi 68 henkilöä, joka oli 22 prosenttia kohderyhmästä.
Tutkimustulokset osoittivat, että yrityksen asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä kuntosalin palveluihin. Perusasiat ovat kunnossa. Pukuhuoneisiin ja siisteyteen toivottiin eniten muutoksia. Tulosten perusteella yritys sai tietoa asiakkaiden antamista kehityskohteista ja tyytyväisyydestä. Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella toimeksiantajalle on kerrottu kehittämiskohteita. Asiakkailta saatu palaute on erittäin arvokasta yritykselle ja sen tulevaisuuden suunnitelmille kehittää yritystä.
Opinnäytetyössä käytettiin asiakastyytyväisyyteen, asiakaspalveluun ja palvelujen markkinointiin liittyvää kirjallisuutta. Teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä sekä palvelujen markkinoinnin seitsemää kilpailukeinoa.
Tutkimus suoritettiin määrällisellä tutkimuksena eli kvantitatiivisella menetelmällä. Aineistoa kerättiin internetkyselyllä. Tutkimusaineisto kerättiin Kuntokeskus Puntin asiakkailta 21.9.-8.10.2020. Kyselyyn vastasi 68 henkilöä, joka oli 22 prosenttia kohderyhmästä.
Tutkimustulokset osoittivat, että yrityksen asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä kuntosalin palveluihin. Perusasiat ovat kunnossa. Pukuhuoneisiin ja siisteyteen toivottiin eniten muutoksia. Tulosten perusteella yritys sai tietoa asiakkaiden antamista kehityskohteista ja tyytyväisyydestä. Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella toimeksiantajalle on kerrottu kehittämiskohteita. Asiakkailta saatu palaute on erittäin arvokasta yritykselle ja sen tulevaisuuden suunnitelmille kehittää yritystä.