Markkinointisuunnitelma Suomen Taitoluisteluliiton SkateFit -konseptille
Sohvi, Kirmonen (2020)
Sohvi, Kirmonen
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110322165
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110322165
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda Suomen Taitoluisteluliiton uudelle SkateFit ai-kuisten kuntoluistelu konseptille markkinointisuunnitelma. SkateFit -konsepti ja sen markki-nointisuunnitelma on luotu taitoluisteluseuroille ympäri Suomen kasvattamaan aikuisliikunta mahdollisuuksia sekä tuomaan seuroille uuden lisäarvoa tuottavan palvelun.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja siinä on erillinen teoriaosuus urheilumarkkinoinnista sekä markkinointisuunnitelman luomisesta. Urheilumarkkinoinnissa käsitellään palveluiden mark-kinointia ja niiden laatua sekä asiakasymmärrystä. Markkinointisuunnitelman laatimista kä-sittävässä kappaleessa käydään vaihe vaiheelta markkinointisuunnitelman rakentaminen lähtökohta analyysista markkinoinnin seurantaan. Opinnäytetyön produktiosiossa kehite-tään markkinointisuunnitelma konseptille haastattelujen sekä teoriaosuuden pohjalta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma SkateFit – konseptille. Markkinoin-tisuunnitelmassa on laaja tietoperusta kaikesta, mitä tarvitsee konseptin markkinoinnin aloi-tukseen. Suunnitelmasta löytyy esittely konseptista sekä sen yleinen markkinointistrategia. Suunnitelmaan on koottu kaikki SkateFit materiaalit sekä esimerkkejä palvelun hinnoittelus-ta. Markkinointisuunnitelmaa on pyritty viemään yritysmarkkinoinnin suuntaan Suomen Tai-toluisteluliiton strategisten valintojen mukaan ja siihen suunnitelmasta löytyy oma yritys-markkinointia käsittelevä osio. Yritysmarkkinoinnissa perehdytään enemmän, miten ja mitä yrityksiä kannattaa kontaktoida ja miten varmistetaan mahdollisimman helppo ja toimiva yhteistyö yritysten ja seurojen välille.
Markkinointisuunnitelman käyttöönotto jää liiton sekä seurojen vastuulle. Suunnitelmaa tul-laan jatkokehittämään käyttöönoton jälkeen, jotta konseptin markkinointia saadaan pidettyä ajankohtaisesti yllä ja levitettyä ympäri Suomen.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja siinä on erillinen teoriaosuus urheilumarkkinoinnista sekä markkinointisuunnitelman luomisesta. Urheilumarkkinoinnissa käsitellään palveluiden mark-kinointia ja niiden laatua sekä asiakasymmärrystä. Markkinointisuunnitelman laatimista kä-sittävässä kappaleessa käydään vaihe vaiheelta markkinointisuunnitelman rakentaminen lähtökohta analyysista markkinoinnin seurantaan. Opinnäytetyön produktiosiossa kehite-tään markkinointisuunnitelma konseptille haastattelujen sekä teoriaosuuden pohjalta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma SkateFit – konseptille. Markkinoin-tisuunnitelmassa on laaja tietoperusta kaikesta, mitä tarvitsee konseptin markkinoinnin aloi-tukseen. Suunnitelmasta löytyy esittely konseptista sekä sen yleinen markkinointistrategia. Suunnitelmaan on koottu kaikki SkateFit materiaalit sekä esimerkkejä palvelun hinnoittelus-ta. Markkinointisuunnitelmaa on pyritty viemään yritysmarkkinoinnin suuntaan Suomen Tai-toluisteluliiton strategisten valintojen mukaan ja siihen suunnitelmasta löytyy oma yritys-markkinointia käsittelevä osio. Yritysmarkkinoinnissa perehdytään enemmän, miten ja mitä yrityksiä kannattaa kontaktoida ja miten varmistetaan mahdollisimman helppo ja toimiva yhteistyö yritysten ja seurojen välille.
Markkinointisuunnitelman käyttöönotto jää liiton sekä seurojen vastuulle. Suunnitelmaa tul-laan jatkokehittämään käyttöönoton jälkeen, jotta konseptin markkinointia saadaan pidettyä ajankohtaisesti yllä ja levitettyä ympäri Suomen.