Myyntikoulutus Finlayson Oy:lla
Buan, Rachelle (2020)
Buan, Rachelle
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111022536
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111022536
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää toimeksiantaja Finlayson Oy:n myyntikoulutuksen vaikutus kuluttajien sekä myymälähenkilökunnan näkökulmasta. Finlayson Oy otti käyttöön uuden myyntikoulutuksen vuoden 2019 syksyn aikana ja on ollut käytössä jo vuoden verran. Toimeksiantaja halusi selvittää, onko myyntikoulutuksesta ollut hyötyä myymälähenkilökunnalle ja ovatko kuluttajat huomanneet asiakaspalvelussa eroa viime aikoina.
Työtä varten suoritin määrällisen tutkimuksen myymälä- ja asiakaskyselynä, jonka avulla sain kattavaa tietoa. Tutkimuksessa haluttiin selvittää miten eri myymälät ovat ottaneet myyntikoulututusta vastaan ja miten se on auttanut heitä omassa myyntityössään. Kuluttajilta haluttiin tietää, miten he kokevat Finlaysonin asiakaspalvelun ja mikä on heidän mielestään hyvää asiakaskokemusta tai asiakaspalvelua.
Työtä varten suoritin määrällisen tutkimuksen myymälä- ja asiakaskyselynä, jonka avulla sain kattavaa tietoa. Tutkimuksessa haluttiin selvittää miten eri myymälät ovat ottaneet myyntikoulututusta vastaan ja miten se on auttanut heitä omassa myyntityössään. Kuluttajilta haluttiin tietää, miten he kokevat Finlaysonin asiakaspalvelun ja mikä on heidän mielestään hyvää asiakaskokemusta tai asiakaspalvelua.