Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tilitoimiston asiakasyrityksen palkanlaskentaprosessin kehittäminen

Kokkarinen, Jussi (2020)

 
Avaa tiedosto
kokkarinen_jussi.pdf (467.2Kt)
Lataukset: 


Kokkarinen, Jussi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111222694
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdytään palkanlaskentaan sekä tilitoimiston ja asiakasyrityksen väliseen palkanlaskentaprosessiin. Tavoitteena on havaita palkanlaskentaprosessin mahdolliset kehityskohdat ja tuottaa näihin kehittämisehdotuksia. Lisäksi tavoitteena on selvittää sähköisen tuntikorttijärjestelmän käyttöönoton tuomia vaatimuksia sekä tilitoimiston että asiakasyrityksen näkökulmasta. Opinnäytetyön tutkimusongelmat ovat ”mitä kehityskohteita tilitoimiston asiakasyrityksen palkanlaskentaprosessissa on” sekä ”mitä osaamista ja työvälineitä sähköinen tuntikorttijärjestelmä vaatii tilitoimistolta sekä asiakasyritykseltä”.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja tutkimusstrategiana oli tapaustutkimus. Tutkimusaineisto kerättiin dokumenttinanalyysillä ja haastattelemalla toimeksiantajaa sekä asiakasyritystä. Tutkimuksen ohessa toteutettiin sähköisen tuntikorttijärjestelmän käyttöönottoa.

Sähköisen tuntikorttijärjestelmän käyttöönoton vaatimukset jaettiin järjestelmävaatimuksiin, sekä vaatimuksiin toimeksiantajalle ja asiakasyritykselle. Tutkimustulosten avulla selvitettiin myös palkanlaskentaprosessin muita kehityskohteita. Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella kehityskohteet suuntautuvat pitkälti lisääntyvään sähköisyyteen ja digitalisuuteen prosessissa. Sähköisen tuntikorttijärjestelmän myötä säästetään sekä tilitoimiston että asiakasyrityksen aikaa ja resursseja. Lisäksi sähköinen tuntikorttijärjestelmä itsessään ratkaisee jo useita palkanlaskentaprosessin kehittämiskohteita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste