Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The customer perceived value of omnichannel service attributes in fashion retail

Brotkin, Ada (2020)

 
Avaa tiedosto
Thesis_Brotkin_Ada.pdf (1.146Mt)
Lataukset: 


Brotkin, Ada
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111222706
Tiivistelmä
Nykyajan teknologia on mullistanut muodin vähittäiskaupan ympäristön omnichannel-ympäristöksi häivyttämällä fyysisen ja verkossa toimivan muodin vähittäiskaupan rajoja. Nykypäivän asiakkaat hyödyntävät useaa kanavaa myymälässä, verkossa ja mobiilissa ostaessaan muotia. Omnichannel mahdollistaa saumattoman ostokokemuksen kokonaisvaltaisella kanavien yhdistämisellä. Muodin vähittäiskauppiaat, jotka tuottavat omnichannel-palveluilla lisäarvoa asiakkaille, ovat markkinajohtajia.

Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä asiakkaat arvostavat omnichannel-palveluissa muodin vähittäiskaupassa Suomessa. Tutkimus sovelsi teoreettista viitekehystä, joka sisälsi ennalta määrätyt teemat asiakkaan kokemalle arvolle omnichannel-palveluissa. Teoreettinen viitekehys arvioi asiakkaan kokemaa arvoa omnichannel-palveluiden ominaisuuksista sekä niiden alakategorioista. Vastauksia lähdettiin etsimään kvantitatiivisen tutkimuksen avulla internetkyselyn muodossa. Vastaajina oli 193 Suomessa asuvaa eri-ikäistä miestä ja naista erilaisilla työllisyystaustoilla.

Tulokset osoittivat, että monipuolisten kontaktipisteiden tarjonta koetaan arvokkaampana kuin monipuolisten maksutapojen tarjonta tai lisäarvon tuottaminen. Lisäksi jokaisen omnichannel-palveluominaisuuden alakategorioista löytyi eniten arvostettu teema. Asiakkaan kokemassa arvossa esiintyi pieniä eroja sukupuolen, iän ja ostofrekvenssin perusteella.

Johtopäätöksenä rakennettiin asteikko muodin vähittäiskauppiaiden omnichannel-palveluiden suunnittelun tueksi, joka ilmentää asiakkaan kokeman arvon omnichannel-palveluiden ominaisuuksista ja niiden alakategorioista. Tulevat tutkimukset voisivat keskittyä kokonaisvaltaiseen ja syvälliseen laadulliseen tutkimukseen asiakkaan kokemasta arvosta omnichannel-palveluissa muodin vähittäiskaupassa Suomessa.
 
New technologies have revolutionized fashion retail environment into omnichannel environment by vanishing the distinctions between physical and online fashion retailing. Today’s customers utilize multiple channels in-store, online and on mobile as they shop fashion and therefore omnichannel is needed for creating a seamless cross-channel buying experience integrating all the channels. Fashion retailers who design their omnichannel services to create value for customers are the future market leaders.

The objective of the research was to find out what is the customer perceived value of omnichannel service attributes in fashion retail in Finland. The research adapted a theoretical framework of customer perceived value of omnichannel service attributes. The theoretical framework assessed the customer perceived value of the main omnichannel service attributes and their sub-dimensions. The research approach was quantitative, and the primary data was collected through an online survey. There was a total of 193 respondents from different age, gender, and employment groups living in Finland.

The findings revealed that the variety of customer touchpoints is perceived more valuable than the variety of payment systems and delivering superior customer value. Furthermore, each of the three main omnichannel service attributes appeared to have their most valued sub-dimensions. Slight differences were discovered between genders, age groups and based on the shopping frequency of a customer.

A framework was produced from the findings of this research ranking all the omnichannel service attributes and their sub-dimensions according to their customer perceived value. Managerial implications for fashion retailers were provided according to the framework. Future research should focus on in-depth qualitative studies in order to develop a holistic understanding of the customer perceived value of omnichannel service attributes in fashion retail in Finland.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • How digitalization has affected the importance of customer loyalty and the nature of customer loyalty programs : Case Study: Developing Case Company X's customer loyalty program 

    Silvennoinen, Emma (2020)
    In recent years, digitalization has introduced significant changes and great challenges in the retail industry, making it one of the biggest game changers in the field of customer loyalty marketing. Therefore, the aim of ...
  • Customer relationship management - from potential customers to loyal customers : case: Rosso Jyväskeskus 

    Jokelainen, Anne (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
    This thesis was commissioned by the restaurant manager of Rosso Jyväskeskus, Ms. Tuula Aberni. The aim of the customer survey was to find out how committed the customers are to Rosso Jyväskeskus and how to develop the loyal ...
  • Customer-orientated Profitable Marketing: Turning Customer Knowledge into Customer-driven Marketing Strategy : an analytical framework 

    Do, An (2020)
    The purpose of this paper was to develop a fully-constructed analytical framework that helps businesses design a customer-orientated marketing strategy. The study looks into the dynamics between customer knowledge and the ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste