Kotkalaisia –sosiaalisen median sisällöntuotantoprojekti Humans of New Yorkin tapaan
Miettunen, Helka (2020)
Miettunen, Helka
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111723069
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111723069
Tiivistelmä
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, joka käsittelee Kotkalaisia-sisällöntuotantoprojektin toteutusta. Kotkalaisia-projektissa julkaistaan haastatteluja kotkalaisista henkilöistä. Projektia varten loin kaksi sosiaalisen median Facebookiin ja Instagramiin tiliä (@kotkalaisia). Loppuvaiheessa projektille luotiin visuaalinen ilme ja loin niiden pohjalta loin verkkosivut: www.kotkalaisia.com.
Kotkalaisia-projekti alkoi elokuussa, jolloin muutin Kotkaan ja sain ideani. Ensimmäinen haastattelu julkaistiin syyskuussa. Sen jälkeen julkaisuja on tullut viikoittain (torstaisin).
Olen tehnyt tämän opinnäytetyön palautuksen kohdalla kaksitoista haastattelua, joista seitsemän on nyt julkaistu. Tällä hetkellä tileillä on näkyvillä vain kuusi haastattelua, sillä yksi jouduttiin poistamaan. Poistamisen syistä kerron luvussa 4 ja 6.
Haastateltavien tarinat kirjoitin niin paljon heidän omin sanoin, kuin oli mahdollista, Muokkasin heidän sanomaansa vain jättämällä jotain pois ja editoimalla kevyesti rakennetta ja muita kielellisiä seikkoja. Tarinat lähetin aina haastateltavalle tarkistettavaksi ennen julkaisua ja tarvittaessa muokkasin niitä.
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi konseptisuunnitelmaa ja markkinointia sekä brändäystä.
Opinnäytetyön lopussa kerron, mitkä asiat olisin voinut tehdä paremmin ja pohdin myös onnistumisiani. Pohdin myös haastateltavien löytämistä ja sitä, miksi eri lähtökohdista tulevista ihmisistä osa uskaltaa puhua ja osa taas ei.
Kotkalaisia-projekti alkoi elokuussa, jolloin muutin Kotkaan ja sain ideani. Ensimmäinen haastattelu julkaistiin syyskuussa. Sen jälkeen julkaisuja on tullut viikoittain (torstaisin).
Olen tehnyt tämän opinnäytetyön palautuksen kohdalla kaksitoista haastattelua, joista seitsemän on nyt julkaistu. Tällä hetkellä tileillä on näkyvillä vain kuusi haastattelua, sillä yksi jouduttiin poistamaan. Poistamisen syistä kerron luvussa 4 ja 6.
Haastateltavien tarinat kirjoitin niin paljon heidän omin sanoin, kuin oli mahdollista, Muokkasin heidän sanomaansa vain jättämällä jotain pois ja editoimalla kevyesti rakennetta ja muita kielellisiä seikkoja. Tarinat lähetin aina haastateltavalle tarkistettavaksi ennen julkaisua ja tarvittaessa muokkasin niitä.
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi konseptisuunnitelmaa ja markkinointia sekä brändäystä.
Opinnäytetyön lopussa kerron, mitkä asiat olisin voinut tehdä paremmin ja pohdin myös onnistumisiani. Pohdin myös haastateltavien löytämistä ja sitä, miksi eri lähtökohdista tulevista ihmisistä osa uskaltaa puhua ja osa taas ei.