Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Learning contract as a tool for learning and growth

Tahlo, Sanna (2020)

 
Avaa tiedosto
Tahlo_Sanna.pdf (1.220Mt)
Lataukset: 


Tahlo, Sanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111823162
Tiivistelmä
Tulevaisuuden työelämän keskiössä on enemmän työntekijät kuin työpaikat, ja työelämää on pidettävä enemmän inhimillisenä ja sosiaalisena. Tulevaisuuden työelämä vaatii pehmeitä taitoja, kuten kykyä oppia.

Tulevaisuuden kasvavia taitoja työelämässä ovat aktiivinen oppiminen, analyyttinen ajattelu, luovuus, aloitteellisuus ja kriittinen ajattelu. Kasvavia taitoja työelämässä ovat myös muuntautumiskyky, ongelmanratkaisu, emotionaalinen älykkyys, johtajuus ja sosiaaliset suhteet ja verkostot. Näitä taitoja tuki myös Erasmus-rahoitteinen hanke LAPASSION. LAPASSION-hankkeen (Latin-America practices and soft skills for an innovation-oriented network) tavoitteena oli kouluttaa opiskelijoita reaalimaailman projektien kehittämiseen, vastaamaan yritysten tarpeisiin, innovoimaan ja yhteistyöhön muiden opiskelijoiden kanssa eri taustoista, sekä luoda ympäristö pehmeiden taitojen oppimiseen.

Opinnäytetyö käsitteli oppimissopimusta ja sen vaikutuksia oppimisessa ja kasvamisessa. Opinnäytetyön tavoitteena oli viedä oppimissopimus työkaluna, monikulttuuriseen LAPASSION-hankkeeseen tukemaan yksilön oppimista ja kasvua, sekä tukemaan tiimityön rakentamista.

Opinnäytetyö toteutettiin osana Tampereen ammattikorkeakoulun, Y-Kampuksen tutkimusryhmää - Innovatiivisen yrittäjyyden mahdollistajat. Opinnäytetyö oli toimintatutkimus, joka toteutettiin LAPASSION-hankkeessa, Goianissa keväällä 2020 ja siinä käytettiin määrällistä sekä laadullista tutkimusmenetelmää. Opinnäytetyön aineisto koostui teoriaosuudesta, kyselystä, yksilö- ja pienryhmähaastatteluista ja havainnoinnista. Tutkimuksen kyselyt, haastattelut ja havainnointi toteutettiin keväällä 2020. Tutkimuksen empiria tarjoaa rikasta ja monipuolista dataa, koska siinä on yhdistetty monimenetelmäkeinoin toimintatutkimukseen kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus. Teoreettinen osuus käsitteli oppimissopimusta, oppimissopimuksen viittä kysymystä sekä oppimista ja kasvamista, sisältäen itseohjautuvan oppimisen, kasvunasenteen ja tiimin jatkuvan oppimisen edellyttäjänä.

Oppimissopimuksen todettiin olevan tehokas tapa edetä kohti yksilön tai tiimin oppimista ja kasvua. Tutkimuksen perusteella oppimissopimus tuki elämän ja työn järjestämistä, itsensä tuntemista, muiden tuntemista, omien ja muiden vahvuuksien ja heikkouksien tuntemista sekä luottamuksen rakentamista tiimin sisällä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Language in Motion : Using Service Design to Create English Language Animation Workshops as an Educational Service for Basic Education in Turku 

    Macken, Gerome (2019)
    The aim of this thesis was to show that Service Design methods and tools could be used to create an educational service for Basic Education in Finland that teaches students how to make stop-motion animations using school ...
  • Pedagogical Underpinnings of a Multi-Disciplinary Language Learning Portal - the Connection Between Theory and Practice 

    Votkin, Taija; Wallenius, Liisa; Lehto, Teija; Halsas, Marjaana (International Academy of Technology, Education and Development, 2019)
    This paper discusses how pedagogical aspects have affected the technical choices in constructing the multi-disciplinary and open-access digital language learning portal called Svenskstudier i buffeformat. The portal is ...
  • A Handbook of Reflection for Young People with Learning Difficulties: theory and practice 

    Wu, Ying-Yi (2023)
    Youth with learning differences have considerable difficulties in reflecting on what they learn and expressing their thoughts and feelings. This becomes evident when participating as an observer in outdoor activities for ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste