Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Learning contract as a tool for learning and growth

Tahlo, Sanna (2020)

 
Avaa tiedosto
Tahlo_Sanna.pdf (1.220Mt)
Lataukset: 


Tahlo, Sanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111823162
Tiivistelmä
Tulevaisuuden työelämän keskiössä on enemmän työntekijät kuin työpaikat, ja työelämää on pidettävä enemmän inhimillisenä ja sosiaalisena. Tulevaisuuden työelämä vaatii pehmeitä taitoja, kuten kykyä oppia.

Tulevaisuuden kasvavia taitoja työelämässä ovat aktiivinen oppiminen, analyyttinen ajattelu, luovuus, aloitteellisuus ja kriittinen ajattelu. Kasvavia taitoja työelämässä ovat myös muuntautumiskyky, ongelmanratkaisu, emotionaalinen älykkyys, johtajuus ja sosiaaliset suhteet ja verkostot. Näitä taitoja tuki myös Erasmus-rahoitteinen hanke LAPASSION. LAPASSION-hankkeen (Latin-America practices and soft skills for an innovation-oriented network) tavoitteena oli kouluttaa opiskelijoita reaalimaailman projektien kehittämiseen, vastaamaan yritysten tarpeisiin, innovoimaan ja yhteistyöhön muiden opiskelijoiden kanssa eri taustoista, sekä luoda ympäristö pehmeiden taitojen oppimiseen.

Opinnäytetyö käsitteli oppimissopimusta ja sen vaikutuksia oppimisessa ja kasvamisessa. Opinnäytetyön tavoitteena oli viedä oppimissopimus työkaluna, monikulttuuriseen LAPASSION-hankkeeseen tukemaan yksilön oppimista ja kasvua, sekä tukemaan tiimityön rakentamista.

Opinnäytetyö toteutettiin osana Tampereen ammattikorkeakoulun, Y-Kampuksen tutkimusryhmää - Innovatiivisen yrittäjyyden mahdollistajat. Opinnäytetyö oli toimintatutkimus, joka toteutettiin LAPASSION-hankkeessa, Goianissa keväällä 2020 ja siinä käytettiin määrällistä sekä laadullista tutkimusmenetelmää. Opinnäytetyön aineisto koostui teoriaosuudesta, kyselystä, yksilö- ja pienryhmähaastatteluista ja havainnoinnista. Tutkimuksen kyselyt, haastattelut ja havainnointi toteutettiin keväällä 2020. Tutkimuksen empiria tarjoaa rikasta ja monipuolista dataa, koska siinä on yhdistetty monimenetelmäkeinoin toimintatutkimukseen kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus. Teoreettinen osuus käsitteli oppimissopimusta, oppimissopimuksen viittä kysymystä sekä oppimista ja kasvamista, sisältäen itseohjautuvan oppimisen, kasvunasenteen ja tiimin jatkuvan oppimisen edellyttäjänä.

Oppimissopimuksen todettiin olevan tehokas tapa edetä kohti yksilön tai tiimin oppimista ja kasvua. Tutkimuksen perusteella oppimissopimus tuki elämän ja työn järjestämistä, itsensä tuntemista, muiden tuntemista, omien ja muiden vahvuuksien ja heikkouksien tuntemista sekä luottamuksen rakentamista tiimin sisällä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Creating indicators for Tamglass Ltd. Oy for measuring the eLearning effects of Tamglass eLearning environment and for calculating eLearning ROI 

    Ruotsalainen, Henna-Riika (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2005)
  • The Landscape of Mobile Learning in Brazil: From Distance Learning to On- and Offline Mobile Learning 

    Aarreniemi-Jokipelto, Päivi (Association for the Advancement of Computing in Education, 2020)
    Funding from the government has a significant effect on the use of distance learning in Brazil. When funding is cut, distance learning is used less, and vice versa. Most Brazilians own a mobile phone and students are willing ...
  • Learning Analytics as a Part of Design for the Learning Process: How Can Learning Analytics Benefit Learners? 

    Aarreniemi-Jokipelto, Päivi (Association for the Advancement of Computing in Education, 2021)
    Learning analytics (LA) can benefit institutions, teacher trainers, teachers, and students. Different learning management systems provide distinct learning analytics options. According to this study, most students were not ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste