Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työnantajamielikuva henkilöstöpalveluyrityksessä Case Academic Work

Savio, Nina (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö, Nina_Savio (896.6Kt)
Lataukset: 


Savio, Nina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111823295
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia kohdeyritys Academic Workin myyjien työnantajamielikuvaa. Tutkimus käsittelee myyjien kokemusta suhteessa mielikuvaan, jonka saivat työpaikasta rekrytointiprosessista alkaen. Työssä käsitellään mistä tekijöistä mielikuva on muodostunut ja mitä tulisi erityisesti ottaa huomioon sen vahvistamisessa.

Työ etenee kronologisessa järjestyksessä, jossa käydään vaiheittain läpi myyjän matka rekrytointiprosessista työllistymiseen sekä nykytilanne työnantajasta ja työtehtävästä. Tämän tutkimustyyppisen opinnäytetyön toteutus aloitettiin ennen maailmanlaajuisen pandemian COVID-19 tuloa, joka vaikutti osittain opinnäytetyöprosessiin ja sen tuloksiin. Muutokset ovat koskettaneet myös organisaation eri osastoja lomautuksilla sekä henkilöstön irtisanomisilla.

Tutkimus on toteutettu määrällisenä tutkimuksena Webropol verkkokyselylomakkeen avulla, joka koostui 14 kysymyksestä. Tämä lähetettiin kaikille yrityksessä työskenteleville myyjille syyskuussa 2020. Lomake koostui standardoiduista tutkimuskysymyksistä, jossa oli valmiiden vastausvaihtoehtojen lisäksi avoimia kysymyksiä. Vastaaja pystyi kertomaan yksityiskohtaisesti mielipiteistään ja kehitysehdotuksistaan. Kyselyn otanta oli 36 ja kyselyyn vastasi 15 myyjä.

Teoriaviitekehys muodostuu kolmesta kokonaisuudesta, jotka ovat työnantajamielikuva, rekrytointi työnantajamielikuvan vaikuttavana tekijänä ja Account Manager työ tehtävänä.
Työnantajamielikuvassa syvennytään eritoten sen muodostumiseen, merkitykseen ja kehittämiseen. Yrityskulttuuri ja työnantajalupaus ovat vahvasti kytköksissä käsitteeseen. Opinnäytetyö toteutettiin normaalin aikataulun mukaisesti, maaliskuun 2020 ja lokakuun 2020 aikana.

Tutkimustuloksista saatujen vastausten perusteella voidaan todeta, että Academic Workilla on myyjien keskuudessa vahva työnantajamielikuva. Monia myyjiä motivoi erityisesti palkkamalli, työn joustavuus ja vapaus. Enemmistö vastaajista piti rekrytointiprosessia ja perehdytystä toimivana. Kysymyksiä heräsi kuitenkin työnantajan luotettavuuden, turvallisuuden, tuen sekä viestinnän suhteen. Nämä tekijät on otettava huomioon työnantajamielikuvan kehittämisessä ja uusien kyselytutkimuksien luomisessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste