Academic Adventures etätapahtuma
Saini, Jasmeet (2020)
Saini, Jasmeet
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112223663
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112223663
Tiivistelmä
Työ tehtiin Hurma projektit Osuuskunnalle, joka oli järjestämässä Academic Adventures 2020 - tapahtumaa. Tapahtuma jouduttiin perumaan Covid-19 epidemian johdosta ja he halusivat vastata ongelmaan, miten tapahtuman voisi järjestää tulevaisuudessakin vastaavissa olosuhteissa.
Työn tavoitteena on selvittää, miten Academic Adventures toimisi etätapahtumana. Tapahtuma on kansainvälinen koulutusviikko opettajille, joka on järjestetty opiskelijavetoisesti. Tapahtuman pääaihe on tiimioppiminen.
Tämän työn tarkoituksena on luoda ensimmäinen malli mahdollisesta etänä järjestettävästä tapahtumasta. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta haastattelujen muodossa. Viime vuoden asiakkaita haastateltiin selvittääksemme mikä tekee tapahtumasta erilaisen verrattuna muihin tapahtumiin. Tällä tiedolla luotiin tapahtuma, jossa on otettu huomioon asiakkaiden toiveet. Tapahtuman luomiseen on käytetty myös tapahtuman tuotantomallia sekä dialogin ymmärrystä tiimioppimisen rinnalle. On myös tärkeää ymmärtää muutostilanteessa resilienssikyvystä, sillä emme halua vain selviytyä vaan mukautua tulevaisuuteen.
Tapahtuman aika lyhennettäisiin puoleen päivään alkuperäisestä viidestä päivästä. Tapahtumassa opiskelijat sekä dialogi olisivat valokeilassa. Tapahtuma järjestettäisiin lokakuussa.
Työn tavoitteena on selvittää, miten Academic Adventures toimisi etätapahtumana. Tapahtuma on kansainvälinen koulutusviikko opettajille, joka on järjestetty opiskelijavetoisesti. Tapahtuman pääaihe on tiimioppiminen.
Tämän työn tarkoituksena on luoda ensimmäinen malli mahdollisesta etänä järjestettävästä tapahtumasta. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta haastattelujen muodossa. Viime vuoden asiakkaita haastateltiin selvittääksemme mikä tekee tapahtumasta erilaisen verrattuna muihin tapahtumiin. Tällä tiedolla luotiin tapahtuma, jossa on otettu huomioon asiakkaiden toiveet. Tapahtuman luomiseen on käytetty myös tapahtuman tuotantomallia sekä dialogin ymmärrystä tiimioppimisen rinnalle. On myös tärkeää ymmärtää muutostilanteessa resilienssikyvystä, sillä emme halua vain selviytyä vaan mukautua tulevaisuuteen.
Tapahtuman aika lyhennettäisiin puoleen päivään alkuperäisestä viidestä päivästä. Tapahtumassa opiskelijat sekä dialogi olisivat valokeilassa. Tapahtuma järjestettäisiin lokakuussa.