Markkinatutkimus: Hyvinvointimatkailupalvelujen kysyntä ja asiakkaan tarpeet: Case: Energiaa ja elämyksiä – hyvinvointimatkailun yritysryhmähanke
Seppä, Anna-Liisa (2020)
Seppä, Anna-Liisa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112323740
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112323740
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa markkinatutkimus Energiaa ja elämyksiä -hyvinvointimatkailun yritysryhmähankkeelle. Hanke toimi opinnäytetyön tilaajana ja hanketta hallinnoi Satakunnan Ammattikorkeakoulu. Opinnäytetyön aiheeksi valittiin markkinatutkimus, sillä hanke suunnittelee ja tuotteistaa uuden hyvinvointimatkailun tuoteperheen, joka lanseerataan markkinoille. Hankkeessa on mukana kuusi Satakunnassa toimivaa yritystä.
Opinnäytetyön tutkimusongelmana oli tutkia seuraavaa: Millaisille hyvinvointimatkailun palveluille on kysyntää? Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin sähköistä kyselylomaketta. Kysely toteutettiin elokuussa 2020 ja se keräsi yhteensä 183 vastausta.
Tässä markkinatutkimuksessa hyödynnettiin sekä kvantitatiivista, että kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Markkinatutkimuksen tarkoituksena oli kerätä tietoa kuluttajan tarpeista yritysryhmälle.
Kyselytutkimuksen vastaukset vastasivat työn tutkimusongelmaan ja opinnäytetyön toimeksiantaja, eli hanke sai hyödynnettäväksi tietoa kohderyhmien tarpeista.
Opinnäytetyön tutkimusongelmana oli tutkia seuraavaa: Millaisille hyvinvointimatkailun palveluille on kysyntää? Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin sähköistä kyselylomaketta. Kysely toteutettiin elokuussa 2020 ja se keräsi yhteensä 183 vastausta.
Tässä markkinatutkimuksessa hyödynnettiin sekä kvantitatiivista, että kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Markkinatutkimuksen tarkoituksena oli kerätä tietoa kuluttajan tarpeista yritysryhmälle.
Kyselytutkimuksen vastaukset vastasivat työn tutkimusongelmaan ja opinnäytetyön toimeksiantaja, eli hanke sai hyödynnettäväksi tietoa kohderyhmien tarpeista.