Creating effective product segmentation for Kahvikivi
Ikonen, Tapio (2020)
Ikonen, Tapio
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112123590
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112123590
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda toimeksiantajayritykselle, Kahvikivi Oylle, suunnitelma ja ohjeistus tuotesegmentointia varten. Tuotesegmentointi on nuori ala, ja toimeksiantajayritys toivoo käyttävänsä sitä tulevaisuudessa kasvaakseen yrityksenä Opinnäytetyö yrittää luoda yrityksen tarpeille sopivan ohjenuoran, jota käyttämällä sen tuotevalikoima olisi kuluttajille selkeämpi ja helpommin lähestyttävä.
Opinnäytetyö tarkastelee työhyvinvoinnin eri osa-alueista, miten niitä toteutetaan nykyaikaisessa yrityksessä ja niiden merkityksestä laajemmin työmarkkinoilla, sekä mitä tuotesegmentointi on ja kuinka se on hyödyllistä yleisesti sekä Kahvikivelle.
Opinnäytetyö keräsi dataa samalla toimialalla toimivista yrityksistä ja kokosi tulokset yhteen yrittäen pitää ne mahdollisimman relevantteina toimeksiantajayritykselle ja samalla analysoiden kerätyn datan, jotta sitä voitiin käyttää todenmukaisien johtopäätöksien muodostamiseen.
Tuloksena on opinnäytetyö, joka käy läpi työhyvinvoinnin merkityksen sekä yrityksille yleensä että toimeksiantajayritykselle ja muodostaa tutkimuksen kautta tuotesegmentointisuunnitelman Kahvikivi Oy:lle sekä muita ehdotuksia jatkoa varten, pitäen kuitenkin mielessään yrityksen vahvuudet ja rajoitukset. Tuotesegmentointi on nuori ala, ja toimeksiantajayritys toivoo käyttävänsä sitä tulevaisuudessa kasvaakseen yrityksenä. The aim of this thesis is to create a plan and offer guidance for product segmentation for the commissioning company, Kahvikivi Ltd. The commissioning company wishes to use product segmentation in the future to grow in the future, as this field itself is relatively young. The thesis aims to create a guideline for the company that they can use to create a clearer and more easily approachable line of services for the customer.
The thesis will explain different sections of workplace wellbeing, how they are implemented in a modern companies, of their meaning in a wider market and also what product segmentation is and how useful it is in both a general sense as with Kahvikivi Ltd.
The thesis collected data from businesses operating in the same field and collected the results together while trying to keep it as relevant as possible for the commissioning company while also analysing the data, so that it could be followed into truthful conclusions.
The result is a thesis that goes through the relevance of workplace wellbeing for both businesses in general and the commissioning company and formulates through research a product segmentation plan for Kahvikivi Ltd. As well as other suggestions for the future, while keeping the company’s strengths and limitations in mind.
Opinnäytetyö tarkastelee työhyvinvoinnin eri osa-alueista, miten niitä toteutetaan nykyaikaisessa yrityksessä ja niiden merkityksestä laajemmin työmarkkinoilla, sekä mitä tuotesegmentointi on ja kuinka se on hyödyllistä yleisesti sekä Kahvikivelle.
Opinnäytetyö keräsi dataa samalla toimialalla toimivista yrityksistä ja kokosi tulokset yhteen yrittäen pitää ne mahdollisimman relevantteina toimeksiantajayritykselle ja samalla analysoiden kerätyn datan, jotta sitä voitiin käyttää todenmukaisien johtopäätöksien muodostamiseen.
Tuloksena on opinnäytetyö, joka käy läpi työhyvinvoinnin merkityksen sekä yrityksille yleensä että toimeksiantajayritykselle ja muodostaa tutkimuksen kautta tuotesegmentointisuunnitelman Kahvikivi Oy:lle sekä muita ehdotuksia jatkoa varten, pitäen kuitenkin mielessään yrityksen vahvuudet ja rajoitukset. Tuotesegmentointi on nuori ala, ja toimeksiantajayritys toivoo käyttävänsä sitä tulevaisuudessa kasvaakseen yrityksenä.
The thesis will explain different sections of workplace wellbeing, how they are implemented in a modern companies, of their meaning in a wider market and also what product segmentation is and how useful it is in both a general sense as with Kahvikivi Ltd.
The thesis collected data from businesses operating in the same field and collected the results together while trying to keep it as relevant as possible for the commissioning company while also analysing the data, so that it could be followed into truthful conclusions.
The result is a thesis that goes through the relevance of workplace wellbeing for both businesses in general and the commissioning company and formulates through research a product segmentation plan for Kahvikivi Ltd. As well as other suggestions for the future, while keeping the company’s strengths and limitations in mind.