Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kohti sujuvampaa yhteistyötä - Ammatillisen kuntoutusselvityksen sisäänoton kehittäminen Peurunka Oy:ssä

Rossi, Sanna (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Rossi_Sanna.pdf (623.2Kt)
Lataukset: 


Rossi, Sanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112323858
Tiivistelmä
Hyvinvointiyhteiskunnan palveluiden takaamiseksi työllisyydellä on merkittävä vaikutus niin yhteiskunnallisesti kuin yksilön tasolla. Yksilölle työllisyys on merkittävä hyvinvoinnin tekijä. Yhtenä keinona ihmisten työelämään saamiseksi ja työelämässä pitämiseksi käytetään ammatillista kuntoutusta.

Ammatillista kuntoutusta tuottavat Suomessa eri tahot, joista suurimmat ovat Kan-saneläkelaitos (KELA) ja työeläkevakuutusyhtiöt. Peurunka Oy tuottaa Kelan amma-tillisena kuntoutuksena Ammatillinen kuntoutusselvitys -palvelua, jonka tavoitteena on tuottaa kuntoutujalle ammatillisen kuntoutuksen suunnitelma työelämän paluun tukemiseksi. Ammatillinen kuntoutusselvitys on yksilöllistä kuntoutuspalvelua, joka on Peurungalle uusi toimintatapa tuottaa kuntoutusta. Kuntoutujien määrää ja aika-taulua ei ennakolta tiedetä.

Teoriapohjana opinnäytetyössä hyödynnettiin työelämän laadun kehittämistä sekä osallistavaa kehittämistä, jossa menetelmänä hyödynnettiin aivoriihi-menetelmää työpaja-työskentelyssä. Kehittämisen tavoitteena oli saada hiljaisen tiedon kautta kehittämisideoita niiltä työntekijöiltä, jotka työskentelevät lähellä asiakasrajapintaa. Tarkoituksena oli saada sisäänottovaihe sujuvammaksi niin työntekijöiden kuin asi-akkaiden sisäänoton kannalta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste