Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin ja markkinoinnin strategioiden hallinta startup-yrityksessä

Hyvönen, Kati (2020)

Avaa tiedosto
Hyvonen_Kati.pdf (1.589Mt)
Lataukset: 


Hyvönen, Kati
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524219
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ja selkeyttää myynti- ja markkinointistrategian luomisprosessia. Työn tarkoituksena oli kuvata prosessi näiden strategioiden luomiseksi niin, että strategiat yhdistyvät yhdeksi kokonaisuudeksi. Teoriaosuudessa käsiteltyjä teemoja ovat strategian merkitys ja muuttuvat toimintaympäristöt, myynnin ja markkinoinnin strategiset valinnat sekä modernin myynnin johtaminen organisaatioiden murroksen, asiakaskokemuksen, kasvun ja innovaatioiden näkökulmista. Tutkimusmenetelmänä käytettiin konstruktiivista tutkimusta, sillä tärkeänä pidettiin sekä vahvaa teoriapohjaa että konkretiaan soveltamista. Menetelmälle oleellista on teoreettisen kontribuution omaavan ratkaisumallin innovointi. Työssä luotiin konstruktio myynnin ja markkinoinnin strategisen kehittämisen alustaksi. Tutkimus on tehty IT-alan startup-yritykselle, Valaa Technologies Oy:lle.

Työssä kehitetyn konstruktion käytännön testin tavoitteena oli tunnettavuuden parantamisen ja myynnin skaalaamisen aloittaminen. Tuloksina saatiin potentiaalisia asiakkaita, kansainvälisten toimijoiden huomiota, vuoropuhelua sosiaalisessa mediassa sekä esiin piilossa ollutta kysyntää ilman kylmäsoittamista. Saadut tulokset vahvistivat konstruktioon liittyvien ensimmäisten valintojen oikeasuuntaisuutta case-yrityksessä. Jatkokehittämisen ja mallin osa-alueiden laajemman käyttöönoton merkitys on suuri mallin hyödyntämiseksi ja tämä työ jatkuu yrityksessä opinnäytetyön valmistumisen jälkeen.

Opinnäytetyön tärkeimpiä oivalluksia oli, että myynnin ja markkinoinnin osaaminen tai resurssit eivät saa jäädä vähemmälle huomiolle kuin vahva teknologiaosaaminen. Tärkeimpinä tuloksina voidaan todeta, että modernin myynnin menetelmien ja potentiaalin hyödyntäminen on tärkeää. Ne näyttävät tuovan esiin piilossa olevaa kysyntää, tehostavan resurssien käyttöä ja avaavan kansainvälistymisen mahdollisuuksia. Teorian ydinviestin mukaan strategiatyön merkitys ei ole vähentynyt, vaan se on saanut uusia muotoja. Samaan aikaan startup-yritykset ovat jokainen yksilöllisessä kehitysvaiheessa, jolloin tapauskohtaisuus leimaa kehitystyötä. Teoriatietoa on olemassa paljon, mutta tulevaisuuden tutkimustyössä sitä täytyy hyödyntää hienojakoisemmin yrittäjien ja kasvustrategioiden tueksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste