Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, Scandic Rauma
Peltomaa, Verneri (2020)
Peltomaa, Verneri
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524356
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524356
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma toimeksiantajaorganisaatio Scandic Raumalle. Työssä keskityttiin erityisesti kahteen sosiaalisen median kanavaan, jotka olivat Facebook ja TripAdvisor. Lähtökohtana tälle työlle oli Scandic Rauman näkyvyys sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena opinnäytetyölle sekä markkinointisuunnitelmalle oli löytää oikeat hyödynnettävät sosiaalisen median kanavat. Lisäksi tavoitteina oli kohdeorganisaation tunnettavuuden sekä bränditietoisuuden lisääminen.
Tässä opinnäytetyössä hyödynnettiin teemahaastattelua. Teemahaastattelu käytiin Scandic Rauman ja Porin Hotellinjohtaja Mari Mäkisalon kanssa. Haastattelun teemoina oli Scandic, sosiaalinen media sekä aikataulu. Työssä hyödynnettiin myös toiminnan vertailua.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu markkinointiviestinnästä, sosiaalisen median markkinoinnista sekä sosiaalisen median markkinointisuunnitelmasta. Työssä käsiteltiin myös Scandic Hotels Group AB ja Scandic organisaationa. Työn loppu koostuu yhteenvedosta sekä opinnäytetyön kirjoittajan omasta pohdinnasta.
Tässä opinnäytetyössä hyödynnettiin teemahaastattelua. Teemahaastattelu käytiin Scandic Rauman ja Porin Hotellinjohtaja Mari Mäkisalon kanssa. Haastattelun teemoina oli Scandic, sosiaalinen media sekä aikataulu. Työssä hyödynnettiin myös toiminnan vertailua.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu markkinointiviestinnästä, sosiaalisen median markkinoinnista sekä sosiaalisen median markkinointisuunnitelmasta. Työssä käsiteltiin myös Scandic Hotels Group AB ja Scandic organisaationa. Työn loppu koostuu yhteenvedosta sekä opinnäytetyön kirjoittajan omasta pohdinnasta.