How to bring traditional sports marketing into eSports
Sipilä, Aleksi (2020)
Sipilä, Aleksi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524237
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524237
Tiivistelmä
Tämä tutkielma keskittyy siihen, kuinka perinteisen urheilun markkinointi voidaan tuoda e-urheiluun ja kuinka perinteinen urheilu on adaptoitunut digitaalisen markkinoinnin aikaan ja mitä e-urheilu voi oppia perinteisen urheilun markkinoinnin kulttuurista, sponsoreista ja urheilun katsomisesta. Ja miten urheilumarkkinointi tulee kehittymään seuraavien vuosien aikana, kun kiinnostus virtuaaliseen todellisuuteen ja lisätty todellisuuteen tulevat kasvamaan.
Sisällön tärkeys, mikä houkuttelee kuluttajia tulemaan mukaan mainostamaan lempi tiimejänsä sosiaalisessa mediassa ja suusta-suuhun markkinoinnissa samanlaisten kuluttajien kanssa.
Tämä tutkielma on tehty ENCE esportsille, mikä on Suomalainen e-urheilu organisaatio joka alun perin laukaistiin 2013, jossa pelataan pelejä kuten Counter-Strike: Global Offensive, Starcraft 2, Playerunkown’s Battlegrounds ja League of Legends. ENCE pyysi tutkielman kirjoittajaa etenemään tällä aiheella, kuinka tuoda tavallisen urheilun markkinointi e-urheiluun, sillä se oli aihe, jota ENCE entuudestaan oli tahtonut tutkia.
Sisällön tärkeys, mikä houkuttelee kuluttajia tulemaan mukaan mainostamaan lempi tiimejänsä sosiaalisessa mediassa ja suusta-suuhun markkinoinnissa samanlaisten kuluttajien kanssa.
Tämä tutkielma on tehty ENCE esportsille, mikä on Suomalainen e-urheilu organisaatio joka alun perin laukaistiin 2013, jossa pelataan pelejä kuten Counter-Strike: Global Offensive, Starcraft 2, Playerunkown’s Battlegrounds ja League of Legends. ENCE pyysi tutkielman kirjoittajaa etenemään tällä aiheella, kuinka tuoda tavallisen urheilun markkinointi e-urheiluun, sillä se oli aihe, jota ENCE entuudestaan oli tahtonut tutkia.