Video Based Marketing for Startups and SME’s : The research and development of a lead and value generating quiz
Ekblad, Daniel (2020)
Ekblad, Daniel
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112924975
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112924975
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tukia ja kehittää strategioita toteuttaa videopohjaisia markkinointistrategioita startup- ja SME- yrityksille. Teorian ensimmäisessä osassa rakennetaan kokonaisvaltainen kuva markkinoinnin määritelmästä, historiasta ja tulevaisuudesta. Teorian toisessa osassa tutkitaan videoiden käyttöä markkinointistrategioissa. Teoriaosa on tutkittu kansainvälisellä tasolla, ja käytännöllisesti testattu alueellisella tasolla Pohjanmaalla.
Tutkittavaa materiaalia käytettiin pohjana testin rakentamiseen. Testi antaa osallistujalle neuvoantavan PDF-raportin videomarkkinointistrategioiden toteuttamisesta.
Testi on kohdennettu pohjalaisille startup- ja SME- yrityksille. Testillä on kolme tarkoitusta: Luoda arvoa asiakkaalle, saada myyntivihjeitä yritykselle Motideo ja kerätä kvantitatiivista tietoa tätä opinnäytetyötä varten.
Lopputulos antaa kuvan pohjalaisten SME- yrityksien videon käytöstä strategiassaan, ja kehityspolun alueen startup- ja SME- yrityksien markkinointistrategialle.
Opinnäytetyön aikana on perustettu yritys nimeltään Motideo.
Tutkittavaa materiaalia käytettiin pohjana testin rakentamiseen. Testi antaa osallistujalle neuvoantavan PDF-raportin videomarkkinointistrategioiden toteuttamisesta.
Testi on kohdennettu pohjalaisille startup- ja SME- yrityksille. Testillä on kolme tarkoitusta: Luoda arvoa asiakkaalle, saada myyntivihjeitä yritykselle Motideo ja kerätä kvantitatiivista tietoa tätä opinnäytetyötä varten.
Lopputulos antaa kuvan pohjalaisten SME- yrityksien videon käytöstä strategiassaan, ja kehityspolun alueen startup- ja SME- yrityksien markkinointistrategialle.
Opinnäytetyön aikana on perustettu yritys nimeltään Motideo.
