Medlemskapsundersökning av studentföreningen Brobyggarna r.f. : En studie om medlemskapets marknadsföring, mötande av behov och kundnöjdhet
Myntti, Evelina (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Myntti, Evelina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020113025261
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020113025261
Tiivistelmä
Jäsenet ovat useimmiten kulmakivi ryhmän olemassaololle ja aktiivisuudelle; ilman jäseniä ei ole ketään jolle toimintaa järjestetään. Opiskelijayhdistyksien kannalta on erittäin tärkeää, että opiskelijat liittyvät järjestöön. On myös tärkeää että asiakastyytyväisyys on hyvä, koska silloin yhdistyksen mahdollisuudet rekrytoida uusia jäseniä ja säilyttää nykyiset asiakkaat kasvavat.
Tämä opinnäytetyö on kirjoitettu Vaasassa toimivan studentföreningen Brobyggarna rf:n puolesta. Tarkoituksena oli arvioida jäsenten asiakastyytyväisyys jäsenyydestä ja esitellä kehitysmahdollisuuksia asiakastyytyväisyyden ja jäsenmyynnin lisäämiseksi. Tavoitteen saavuttamiseksi teoreettinen osa käsittelee markkinointia, myyntiä, asiakkaiden tarpeita, asiakkaiden odotuksia ja asiakastyytyväisyyttä.
Työn empiirinen osa koostuu kvantitatiivisesta kyselystä sähköisen kyselylomakkeen muodossa, joka lähetettiin yhdistyksen jäsenille. Tulos antoi studentföreningen Brobyggarna rf:lle kuvan jäsenten asiakastyytyväisyydestä ja jäsenyyden alueista, joita voidaan parantaa asiakastyytyväisyyden ja jäsenmyynnin lisäämiseksi. Työn johtopäätös on, että asiakastyytyväisyys on erittäin hyvä jäsenyyden tietyissä osissa ja että yhdistyksen tarkoitus vastaa asiakkaiden tarpeita. Johtopäätös on kuitenkin myös, että on olemassa kehitysalueita, joihin yhdistys voi kiinnittää huomioita asiakastyytyväisyyden lisäämiseksi.
Tämä opinnäytetyö on kirjoitettu Vaasassa toimivan studentföreningen Brobyggarna rf:n puolesta. Tarkoituksena oli arvioida jäsenten asiakastyytyväisyys jäsenyydestä ja esitellä kehitysmahdollisuuksia asiakastyytyväisyyden ja jäsenmyynnin lisäämiseksi. Tavoitteen saavuttamiseksi teoreettinen osa käsittelee markkinointia, myyntiä, asiakkaiden tarpeita, asiakkaiden odotuksia ja asiakastyytyväisyyttä.
Työn empiirinen osa koostuu kvantitatiivisesta kyselystä sähköisen kyselylomakkeen muodossa, joka lähetettiin yhdistyksen jäsenille. Tulos antoi studentföreningen Brobyggarna rf:lle kuvan jäsenten asiakastyytyväisyydestä ja jäsenyyden alueista, joita voidaan parantaa asiakastyytyväisyyden ja jäsenmyynnin lisäämiseksi. Työn johtopäätös on, että asiakastyytyväisyys on erittäin hyvä jäsenyyden tietyissä osissa ja että yhdistyksen tarkoitus vastaa asiakkaiden tarpeita. Johtopäätös on kuitenkin myös, että on olemassa kehitysalueita, joihin yhdistys voi kiinnittää huomioita asiakastyytyväisyyden lisäämiseksi.