Marknadsföringsplan med fokus på Facebook som marknadsföringskanal
Lundberg, Jennifer (2020)
Lundberg, Jennifer
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020113025198
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020113025198
Tiivistelmä
Nykyään markkinoilla on kova kilpailu, joten markkinointisuunnitelma on yritykselle arvokas työkalu koosta ja liiketoiminnasta riippumatta. Hyvin tehty markkinointisuunnitelma korostaa yrityksen omaisuutta, jotta yritys voi käyttää resurssejaan optimaalisella tavalla, ja auttaa tällä tavalla yritystä kilpailemaan muiden yritysten kanssa.
Tämän työn tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma T:mi Filip Lidmanille. Työ perustuu teoreettiseen pohjaan, aiemmin olemassa oleviin
markkinointisuunnitelmamalleihin ja haastatteluihin sekä yrittäjien että asiakkaiden kanssa. Työ koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoriaosa käsittelee markkinoinnin teoriaa ja sitä, miten markkinointisuunnitelman laaditaan, ja tähän empiirinen osa perustuu. Empiirisessä osassa T:mi Filip Lidmanille tehtiin markkinointisuunnitelma teoreettisen osan mallien mukaan ja teorioiden sekä haastattelujen avulla.
Markkinointisuunnitelma luotiin erityisesti kyseiselle yritykselle ja sen omille tarpeille, tässä tapauksessa vastaperustetulle pienelle vuokrausyritykselle. Koska kyseessä on uusi ja pieni yritys, tiukkaa markkinointisuunnitelmaa ei laadita, vaan sen sijaan yleisempi suunnitelma, joka perustuu suuntaviivoihin, ehdotuksiin ja ideoihin siitä, mitä voidaan tehdä liiketoiminnan markkinoimiseksi ja jatkuvan kehityksen ylläpitämiseksi.
Tämän työn tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma T:mi Filip Lidmanille. Työ perustuu teoreettiseen pohjaan, aiemmin olemassa oleviin
markkinointisuunnitelmamalleihin ja haastatteluihin sekä yrittäjien että asiakkaiden kanssa. Työ koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoriaosa käsittelee markkinoinnin teoriaa ja sitä, miten markkinointisuunnitelman laaditaan, ja tähän empiirinen osa perustuu. Empiirisessä osassa T:mi Filip Lidmanille tehtiin markkinointisuunnitelma teoreettisen osan mallien mukaan ja teorioiden sekä haastattelujen avulla.
Markkinointisuunnitelma luotiin erityisesti kyseiselle yritykselle ja sen omille tarpeille, tässä tapauksessa vastaperustetulle pienelle vuokrausyritykselle. Koska kyseessä on uusi ja pieni yritys, tiukkaa markkinointisuunnitelmaa ei laadita, vaan sen sijaan yleisempi suunnitelma, joka perustuu suuntaviivoihin, ehdotuksiin ja ideoihin siitä, mitä voidaan tehdä liiketoiminnan markkinoimiseksi ja jatkuvan kehityksen ylläpitämiseksi.