Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tilaustenkäsittelyn ja myynnin yhteistyön sujuvoittaminen : case Valmet Automation Oy

Vastamäki, Vilma (2020)

 
Avaa tiedosto
Vastamaki_Vilma.pdf (1.390Mt)
Vastamaki_Liite_1.G0-vaiheen_prosessikaavio.pdf (101.9Kt)
Lataukset: 


Vastamäki, Vilma
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120125425
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Valmet Automation Oy. Toimeksiantajayrityksessä otetaan käyttöön uusi toiminnanohjausjärjestelmä helmikuussa 2021. Uuden toiminnanohjausjärjestelmän myötä tilaustenkäsittelystä tulee entistä tarkempaa. Muutoksen vuoksi tulee olemaan elintärkeää kirjata tilauksen tiedot kerralla oikein, koska virheiden korjaus tulee olemaan äärimmäisen työlästä. Tästä nousi tarve opinnäytetyölle.

Toimeksiantajalla oli tarve selvittää, mitä haasteita tilaustenkäsittelijät kokivat tilausten avaamisessa sekä mitä tietoja ja työkaluja tilausten avaukseen tällä hetkellä käytetään. Tämän lisäksi tarvittiin laajempaa ymmärrystä siitä, mikä kaikki tieto tilauksenkirjauksessa tulee muuttumaan uuteen ERP-järjestelmään siirtyessä sekä mitä haasteita myynti kokee toimittaessaan tietoja projektien avaamisesta tilaustenkäsittelijöille ja miksi. Opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä myynnin ymmärrystä tilaustenkäsittelijöiden tarpeista ja tämän avulla helpottaa tilaustenkäsittelijöiden työtä. Työn tarkoituksena oli haastatteluiden ja workshopin avulla selvittää tilaustenkäsittelyn ja myynnin kipupisteet sekä luoda niistä selvitys ja kehitysehdotuksia.

Teoriaosuudessa syvennyttiin opinnäytetyössä käytettyjen tutkimusmenetelmien mukaisesti laadullisen tutkimuksen perusteisiin, mikä toimi työn pohjana. Tämän jälkeen käytiin läpi toiminnanohjausjärjestelmän periaatteita sekä prosessien mallinnusta, jotka tukivat työn tuotosta. Viimeisenä käsiteltiin myyntitilauksen prosesseja, jotka antavat selkeän pohjakuvan myyntitilauksen elinkaaresta.

Tutkimusosuudessa käsiteltiin työssä toteutettuja haastatteluja, ennakkokyselyä ja workshopia sekä näiden tuloksia ja kehitysehdotuksia. Lopuksi tulokset vedettiin yhteen ja niitä peilattiin työn lähtökohtiin. Työn tulokset osoittavat selkeitä kehityskohteita tilaustenkäsittelijöiden, myynnin ja myyntityökalun osalta. Toimeksiantajalle toimitettiin niitä koskien yhteenvedot ja tarkemmat ratkaisut. Työn sisältäessä toimeksiantajan kannalta luottamuksellista tietoa, kyseiset liitteet ovat opinnäytetyössä salaisia. Työtä jatketaan haastatteluilla sekä tarpeen vaatiessa Excel-pohjien teolla myynnin ja tilaustenkäsittelyn rajapintaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste