Sport & Business Seminar : tapahtuman kehittäminen palveluomuotoilun keinoin
Savo, Matias (2020)
Savo, Matias
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120125489
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120125489
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on havainnollistaa Sport & Business Seminar-tapahtuman kehittyminen palvelumuotoilun keinoin. Lähtökohtana oli vuoden 2019 tapahtuman asiakkailla teetetty asiakaskysely sekä tapahtumasta saatu palaute. Tapahtuman kehittymistä mitattiin vuoden 2020 tapahtuman palautekyselyn perusteella. Määrällisen tutkimuksen työkaluna käytettiin Net Promoter Score (NPS) mittaria. NPS-mittari kertoo, kuinka todennäköisesti asiakas suosittelisi palvelua tai tuotetta kollegoilleen tai ystävilleen. (Eskelinen, 2019)
Tapahtuman kehityksessä on hyödynnetty Double Diamond- sekä Stefan Morit-zin palvelumuotoilun menetelmää. Kehityksessä on käytetty hyödyksi Proakatemian yhteisöä. Opinnäytetyö etenee kronologisessa järjestyksessä tapahtuman suunnittelun aloituksesta tapahtuman toteutukseen. Tapahtuman toteutus on kuvattu opinnäytetyössä palvelupolkuna.
Tapahtuman kehityksessä on hyödynnetty Double Diamond- sekä Stefan Morit-zin palvelumuotoilun menetelmää. Kehityksessä on käytetty hyödyksi Proakatemian yhteisöä. Opinnäytetyö etenee kronologisessa järjestyksessä tapahtuman suunnittelun aloituksesta tapahtuman toteutukseen. Tapahtuman toteutus on kuvattu opinnäytetyössä palvelupolkuna.