Mobiilipelin kehitys Buildbox-kehitysalustalla
Seppä, Tuomas (2020)
Seppä, Tuomas
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120225609
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120225609
Tiivistelmä
Mobiilipelien suosion kasvaessa kiinnostus myös pelien kehittämiseen on kasvanut. Kynnys mobiilipelien kehittämiseen voi olla suuri, jos pelinkehitys- ja koodaustaidot ovat vähäiset. Taitojen kehittäminen voi viedä paljon aikaa.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on käydä läpi Buildbox-kehitysalustan toiminnallisuudet ja kehittää yksinkertainen mobiilipeli ilman koodia. Buildbox on alusta, jonka avulla voi tehdä pelin ilman koodaustaitoja. Pelin rakentaminen onnistuu palapelin tapaan lisäämällä eri ominaisuuksia sisältäviä palasia.
Opinnäytetyössä tutustutaan Buildboxin käyttöliittymää ja sen eri toiminnallisuuksia. Hankittujen tietojen perusteella mobiilipelin kehitys aloitettiin. Buildboxin tarjoamia ominaisuuksia pystyttiin hyödyntämään työn jokaisessa vaiheessa pelin alkuideoinnista pelin viimeistelyyn.
Työn tuloksena saatiin onnistuneesti kehitettyä yksinkertainen peli. Buildboxin selkeän käyttöliittymän vuoksi kyseisen pelin jatkokehitys ja uusien pelien kehittäminen on mahdollista ilman suurempaa kynnystä. Lopputuloksena voitiin todeta, että kuka vain pystyy rakentamaan pelin Buildboxin avulla. Tästä pelinkehittämisurakasta selvittiin ilman koodaustaitoja. As the popularity of mobile games has grown, interest in game development has also grown. The threshold for developing mobile games can be high if game development and coding skills are minimal. Developing coding skills can take much time.
The purpose of this thesis was to go through the functionality of the Buildbox development platform and develop a simple mobile game without writing code. Buildbox is a platform that allows creating a game without coding skills. The building of the game succeeds in the manner of a puzzle by adding pieces containing different features.
To achieve the purpose of this thesis, the Buildbox interface and its various functionalities was explored. Based on the acquired information, the development of a simple mobile game was started. Buildbox's offered features could be utilized at each stage of the work, from initial ideation of the game to finishing the game.
As a result of this thesis, a simple game was successfully developed. Due to Buildbox's clear interface, further development of that game and development of new games is possible without a higher threshold. As a result, it could be stated that anyone can build a game using Buildbox. The developed game was completed without any coding skills.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on käydä läpi Buildbox-kehitysalustan toiminnallisuudet ja kehittää yksinkertainen mobiilipeli ilman koodia. Buildbox on alusta, jonka avulla voi tehdä pelin ilman koodaustaitoja. Pelin rakentaminen onnistuu palapelin tapaan lisäämällä eri ominaisuuksia sisältäviä palasia.
Opinnäytetyössä tutustutaan Buildboxin käyttöliittymää ja sen eri toiminnallisuuksia. Hankittujen tietojen perusteella mobiilipelin kehitys aloitettiin. Buildboxin tarjoamia ominaisuuksia pystyttiin hyödyntämään työn jokaisessa vaiheessa pelin alkuideoinnista pelin viimeistelyyn.
Työn tuloksena saatiin onnistuneesti kehitettyä yksinkertainen peli. Buildboxin selkeän käyttöliittymän vuoksi kyseisen pelin jatkokehitys ja uusien pelien kehittäminen on mahdollista ilman suurempaa kynnystä. Lopputuloksena voitiin todeta, että kuka vain pystyy rakentamaan pelin Buildboxin avulla. Tästä pelinkehittämisurakasta selvittiin ilman koodaustaitoja.
The purpose of this thesis was to go through the functionality of the Buildbox development platform and develop a simple mobile game without writing code. Buildbox is a platform that allows creating a game without coding skills. The building of the game succeeds in the manner of a puzzle by adding pieces containing different features.
To achieve the purpose of this thesis, the Buildbox interface and its various functionalities was explored. Based on the acquired information, the development of a simple mobile game was started. Buildbox's offered features could be utilized at each stage of the work, from initial ideation of the game to finishing the game.
As a result of this thesis, a simple game was successfully developed. Due to Buildbox's clear interface, further development of that game and development of new games is possible without a higher threshold. As a result, it could be stated that anyone can build a game using Buildbox. The developed game was completed without any coding skills.